Harde schijf personal cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
288
Ik heb een seagate personal cloud, maar door netwerkproblemen wordt ie niet meer herkend (zie ander topic).
Ik wil wel graag bij de informatie die er op staat.
Kan ik nu de harde schijf uit de Personal cloud verwijderen en aansluiten in een externe HD behuizing zodat ik deze gewoon als externe HD kan gebruiken?
Zo ja, waar vind ik het type HD op de harde schijf zelf? Zodat ik weet welke behuizing ik nodig heb.
Ik kan NAS HDD 3000 GB "serial ATA model ST3000VN000" vinden
Dit heb ik online kunnen vinden;
https://www.storagereview.com/seagate_nas_hdd_review
 
Is een 3 Tb SATA-schijf die op 5900 Rpm draait... ( specificaties hier ).
De schijf zal waarschijnlijk een Ext3 of Ext4 bestandssysteem hebben ( Linux ) dus je hebt een stuk software nodig om op die schijf te kunnen kijken, dat gaat niet vanuit Windows zelf.

Als je deze schijf in een ext. HDD behuizing zet kun je waarschijnlijk met UFS-explorer nog op de schijf komen om je data terug te halen.
Het is echter wel een betaald programma ( $ 39,95 , link ) maar men beschikt daar over een zeer kundige, professionele en zeer behulpzame helpdesk..
Dus als die bestanden voor jou echt waarde vertegenwoordigen zou ik deze stap nemen...
 
Laatst bewerkt:
Als je de schijf aan de pc koppelt en met een Linux Live CD/DVD (of de iso met Rufus op een usb stick zetten), kun je in Linux opstarten en dan de gegevens zien en copyen.
Je zult een extra schijf nodig hebben of ruimte genoeg op wat je al hebt, afhankelijk om hoeveel data het gaat, om alles te copyen.

Staat er in handleiding van de cloud schijf niet om welk file systeem het gaat?

En je schrijft:
harde schijf uit de Personal cloud verwijderen
Welke personal cloud, heb je een weblink naar dat "ding"?
 
Het gaat om de Seagate personal cloud 3Tb. Volgens de helpdesk van Seagate draait ie niet op Linux.
Dank voor de reacties. Ik ga een behuizing bestellen en afwachten of het gaat lukken. Zo niet, dan meld ik me weer.
Tot dusver bedankt
 
Wat me niet duidelijk is: als je andere probleem opgelost is, dan lijkt deze vraag overbodig?
Ik heb wat extra tips erbij gezet.
 
Volgens dit topic is het een FAT32, dat leek me ook al het meest logisch want ik zag hier dat ie geschikt was voor MacOS, Windows, Linux..... dat kan alleen met FAT32 want alleen die kunnen ze allemaal aan.
Dus je moet hem probleemloos aan je pc kunnen hangen via een SATA kabel en als ie dan nog niet zichtbaar is, even in schijfbeheer hem een schijfletter toewijzen. Lukt dat niet dan heb je mogelijk een vergelijkbaar probleem als die van de link...
 
Ik heb de behuizing net binnen, de NAS harde schijf uit de NAS verwijderd en in de behuizing geplaatst. Helaas wordt de harde schijf niet herkend. Ik heb het met een oude HD geprobeerd, die ik nog had liggen, deze wordt wel direct herkend.
Bij computerbeheer -> opslag -> schijfbeheer wordt hij wel herkend

ext.hd.JPG

Hoe kan ik deze nu toegankelijk maken in Verkenner (deze pc)?

edit; Ik dacht dat het probleem misschien simpelweg zit in het niet hebben van een schijf letter, maar in schijfbeheer kan ik "stationsletter en paden wijzigen" niet aanklikken helaas.
Het zal te maken hebben met FAT32?

Het probleem uit de link was dat de HD waarschijnlijk kapot is, dat is die van mij absoluut niet
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie, maar inmiddels heb ik eindelijk de NAS weer in het netwerk gekregen, dus het is niet meer nodig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan