Testers gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Op deze website

https://verbodengeschriften.nl

heb ik een zoekfunctie gemaakt (stukje naar beneden scrollen - aan de linker kant). Als ik hierin op mijn desktop computer een combinatie van woorden ingeef tussen dubbele aanhalingstekens, bv. "Paul Heinrich Dietrich", dan is in het overzicht van de zoekresultaten de hele string "Paul Heinrich Dietrich" met een kleur gemarkeerd zoals het hoort. Ook in het stuk zelf is dat het geval. Allemaal dus zoals ik het bedoeld heb. Maar op mijn iPad werkt dit niet goed want de string wordt niet in zijn geheel weergegeven, alleen de aparte woorden - de quotes werken dus niet. Willen forummers eens testen hoe dat op jullie tablet werkt en zeggen wat voor merk tablet dat is?
 
Ik heb op een iPad Pro getest met Coast, Safari, Chrome en Firefox en op alle browsers deed-ie het prima. Wel een opmerking: als je (bij mij althans) de string zelf intypt, krijg je dit: “Paul Heinrich Dietrich” en niet dit: "Paul Heinrich Dietrich". De quootjes zijn dus anders, en de ASCII waarde van die ‘intelligente’ quootjes is ook anders. Ze worden dus niet herkend door de zoekfunctie van de browser.
Door de volledige zoekstring uit jouw bericht te kopiëren, met dus de rechte quootjes, gaat het prima.
 
Ik ben erg geholpen met je tests. Het was ook mij opgevallen dat het linker quote-teken geen officieel html-code is. Uit jouw tests blijkt daarom het verschil in resultaat met het gebruik van de juiste quote-tekens. Hartelijk dank voor de genomen moeite!
 
Nog een tester gevraagd

Wie wil voor mij op zijn Samsung tablet (of op een ander merk behalve iPad) het onderstaande testen?

Op deze website

https://verbodengeschriften.nl

heb ik een zoekfunctie gemaakt (stukje naar beneden scrollen - aan de linker kant). Als ik hierin op mijn desktop computer een combinatie van woorden ingeef tussen dubbele aanhalingstekens, bv. "Paul Heinrich Dietrich", dan is in het overzicht van de zoekresultaten de hele string "Paul Heinrich Dietrich" met een kleur gemarkeerd zoals het hoort. Ook in het stuk zelf is dat het geval. Allemaal dus zoals ik het bedoeld heb.

Maar op een iPad werkt dit niet goed want de string wordt niet in zijn geheel weergegeven omdat het eerste quote-teken geen geldig html-teken is: “. Dat moet zijn: ".

Werkt deze zoekfunctie op jouw Samsung (of ander merk behalve iPad) tablet wel correct?
En wil je vermelden welke tablet je precies gebruikt? Hoe meer specificaties hoe liever.
 
Laatst bewerkt:
Je vorige topic is nog open, hoor.

En waarom zoek je specifieke testers met een bepaalde Samsung tablet? Moet het getest worden in de stock browser van Samsung? Want met Chrome/ Firefox is het niet merk gebonden.
 
Laatst bewerkt:
Toen er nog geen smartphones bestonden en websites alleen met bureaucomputers bekeken werden was het nodig om bij het bouwen van een website deze te testen met verschillende browsers omdat webpagina's door verschillende browsers niet allemaal eender werden weergegeven en functies niet altijd werkten. Tegenwoordig werken websites met alle populaire desktop-browsers eender, maar niet met elke tablet waardoor ik genoodzaakt ben op verschillende tablets te testen. Samsung tablets worden het meest gebruikt dus ben ik vooral benieuwd hoe de door mij gebouwde sites daarop te zien zijn en functioneren. Ik ben dan voornamelijk benieuwd naar hoe het met de standaard browser werkt.
 
Twee onderwerpen samengevoegd
 
Tegenwoordig werken websites met alle populaire desktop-browsers eender, maar niet met elke tablet waardoor ik genoodzaakt ben op verschillende tablets te testen
De weergave van een website is niet op iedere desktop browser eender. Nog steeds moet er een normalize css (reset css) worden gebruikt om verschillen tussen browsers weg te halen. Op alle tablets (en/of smartphones) testen gaat je nooit lukken gezien het grote aantal verschillende merken, modellen en schermresoluties op Android/iPhone/iPad

De oplossing ligt in een responsive ontwerp. Je kijkt alleen nog naar schermresolutie en niet meer naar een apparaat.
De pagina past zich dan automatisch aan de schermbreedte aan zodat het altijd goed wordt weergegeven, zelfs op een printer.
Het concept en de uitleg vind je terug op vele websites (even googelen), o.a. hier (klik)

Suc6. Have fun.
 
@bron,
Dat weet ik. Maar waar het mij voornamelijk om gaat is, om aan de weet te komen hoe verschillende merken tablets omgaan met quotes: “.
 
Gebruik altijd entities, die worden ondersteund conform W3C.
Advies van W3C is om gewone double quotes " te gebruiken, of het equivalent "
Wil je toch gekrulde quotees dan gebruik je “ en ” of de combinatie „ en ”

Probeer niet in de tekenset ergens een hoge UTF-8 code te kiezen die de double quote op jouw pc weergeeft want dan ben je er zeker van dat het niet overal zal werken.

Maar je gebruikt het niet op je website :confused: Elke tablet van 768px, 800px en 1024px ziet niet de gehele breedte van de pagina, hmm.

Alle schermen onder de 700px redirect je naar de mobiele website.
De paginabreedte is op schermen boven de 1200px volledig zichtbaar.
Alle schermen tussen 700px en 1200px (met name tablets) hebben pech, die zien slechts een gedeelte van de paginabreedte.

/ Heb je de vraag al voorgelegd bij Zoom Search Engine? Zij onderhouden de software.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je vraag wel, mijn reactie was een antwoord op #6, zie de quote in #8.
Ik had het gevoel dat octafish je heeft geholpen met een oplossing, of kan je daarmee (nog) niet verder?
 
Laatst bewerkt:
Getest op mijn Linux Mint laptop.
Je website is NIET responsive, kijk naar screenshot die ik gemaakt heb.
Dit kan je makkelijk testen door je browser in te schuiven tot een bepaalde grootte.

voucher37.jpg

Echter, wanneer ik met mijn smartphone test, de Letv LeEco Le S3 LEX626, zie je dat de website wordt omgezet (redirect) naar een smartphone theme. De website is goed te zien.
Mis alleen de zoekfunctie, of ik moet er overheen kijken?

Op mijn laptop weer kijkend mis ik op deze pagina https://verbodengeschriften.nl/tablet-gebruiker.html een knop naar home of andere zaken in het menu.
 
Sorry, maar dat vraag ik allemaal niet. En mijn aanvankelijke vraag was al beantwoord. Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

Vr. gr.
 
Oh my. Sorry, maar je vraagt toch testers op een smartphone? Dat geef ik je!
Echter, wanneer ik met mijn smartphone test, de Letv LeEco Le S3 LEX626, zie je dat de website wordt omgezet (redirect) naar een smartphone theme. De website is goed te zien.
Mis alleen de zoekfunctie, of ik moet er overheen kijken?
Dus graag wel een antwoord op de vraag waar de zoekfunctie zit, want die moest toch getest worden?

Overigens klopt het niet wat je zegt:
Tegenwoordig werken websites met alle populaire desktop-browsers eender,
Dat heb ik zelf bij de hand gehad. Firefox op mijn Linux computer gaf mijn eigen website heel anders aan dan op Chrome of Firefox op een Windows pc.

Daarbij, het overige wat ik schreef zijn tips. Maar hé, die wil je dus niet.

ik hou er mee op, echt.
 
Laatst bewerkt:
Beste Femke,

Ik vraag geen testers op een smartphone. Op de mobiele versie van die website zit inderdaad geen zoekfunctie, maar ik heb niet gevraagd om die website te testen. En wat tips betreft, ik vraag niet om antwoord op vragen die ik niet heb.

Groet.
 
Toen er nog geen smartphones bestonden en websites alleen met bureaucomputers bekeken werden was het nodig om bij het bouwen van een website deze te testen met verschillende browsers

Je hebt het hier over smartphones, dus denk ik dat ik dat verkeerd begrepen heb, op het verkeerde been ben gezet.
Maak niet uit hoor, maar ik help jou niet meer. Met niets meer. Het wordt toch niet gewaardeerd.
 
Beste Femke,

Ik denk dat duidelijk is dat ik hulp van de forummers bij het vinden van antwoorden op mijn vragen zeer waardeer. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen behoefte heb aan antwoorden op vragen die ik niet heb.

Groet
 
Toen er nog geen smartphones bestonden en websites alleen met bureaucomputers bekeken werden was het nodig om bij het bouwen van een website deze te testen met verschillende browsers omdat webpagina's door verschillende browsers niet allemaal eender werden weergegeven en functies niet altijd werkten. Tegenwoordig werken websites met alle populaire desktop-browsers eender, maar niet met elke tablet waardoor ik genoodzaakt ben op verschillende tablets te testen.
Hi Thomasje,

De ene persoon is blij met tips en de ander heeft er geen behoefte aan. Of iemand tips waardeet is niet vooraf te zien aan de vraagstelling. Je krijgt logisch wel reacties op een "stelling" die je zelf in een berichje post waarvan de inhoud niet helemaal correct is. In zo'n geval veroorzaak je zelf, onbewust denk ik, een aparte discussie binnen het topic. Femke heeft hier dus wel een punt. In ieder geval heb je de oplossing en dat is mooi.

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan