e-mail verzenden met eM-client

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleutel62

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2011
Berichten
57
Beste Forumleden,

Op zoek naar een (gratis) alternatief voor MS outlook ben ik terecht gekomen bij het programma eM-client. Na het downloaden, installeren en toevoegen van mijn Microsoft Outlook account werden alle folders, subfolders en e-mails netjes gedownload. Het probleem ontstaat bij het verzenden van e-mail. Als ik op "verzend" klik dan wordt de e-mail in het "postvak UIT" geplaatst en blijft daar staan. Vrijwel zeker heeft dit met te maken met de antivirus beveiligingssoftware van F-secure. Als ik de 'browser protection' uitschakel dan worden de e-mails in het "postvak UIT" alsnog verzonden. Dit is wel een omslachtige methode om iedere keer e-mail te versturen. Dus daarom mijn vraag of jullie ervaring hebben met dit programma en daarvoor een oplossing kunnen geven.
 
Waarschijnlijk wordt het tegengehouden door DeepGuard van F-Secure.
Kijk dus in de instellingen ervan of je eM-Client als uitzondering of vertrouwd kan aangeven.
 
Hoe kan ik deze instellingen van deepguard wijzigen? Ik heb geen idee op welke wijze je een programma als vertrouwd kan instellen.
 
Eigenlijk is het geen officieel F-secure programma maar de beveiligingssoftware van mijn provider nl. "Ziggo Safe Online"
 
Het nadeel van eM-client is dat het maar maximaal 2 email accounts ondersteunt. Als dat geen probleem is, heb je een gratis mail client.
Maar dan is Thunderbird ook gratis en die ondersteund meer accounts, heeft wellicht wat minder opties, ook daar is het wat je echt nodig hebt.
Zie het vergelijk betaald-gratis
https://www.emclient.com/pro-vs-free
 
Eigenlijk is het geen officieel F-secure programma maar de beveiligingssoftware van mijn provider nl. "Ziggo Safe Online"
Dat verandert niets aan mijn reactie, anders dan dat je voor die vraag wellicht ook bij de klantenservice van Ziggo terecht kan.
 
En dan afwachten wat F-Secure ervan vindt ;)
Zelf gebruik ik overigens ook al heel lang en met veel plezier Thunderbird :)
 
Laatst bewerkt:
Wordt iig heel veel gebruikt, ook door gebruikers van dit forum.

@edmoor:
Tav F-Secure: ben ook benieuwd...
 
Laatst bewerkt:
Dat verandert niets aan mijn reactie, anders dan dat je voor die vraag wellicht ook bij de klantenservice van Ziggo terecht kan.

Ik ga morgen bellen. Laat daarna wel even weten wat de uitkomst is.
 
Het blokkeren van de e-mails werd toch veroorzaakt door de instellingen van F-secure Deepguard. Onder het tabblad 'uitgesloten' heb ik het pad naar het .exe bestandje van eM-client toegevoegd. Nu geen problemen meer met verzenden van e-mail.
 
Ok dan. Bedankt voor de feedback :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan