Windows 10 vertikt het om beeld te geven met GTX 460 en GT 520

Status
Niet open voor verdere reacties.

IT07

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Berichten
232
hallo,

ik zal het heel kort en duidelijk houden:
- gewoon beeld op splash screen, kan in bios komen, linux werkt uitstekend
- zodra de UEFI boot screen van windows 10 is afgelopen kapt het signaal er mee.
- de enigste manier om in windows 10 te komen is de main display in BIOS op iGPU zetten, dan heb ik signaal op onboard video via hdmi

hardware:
z77 sabertooth van asus
nvdidia gtx 460 en gt 520 ( exact hetzelfde probleem )

hoe ik te werk ben gegaan:
eerst geboot via de onboard video, de driver van nvidia geïnstalleerd ( terwijl de gpu er in zit uiteraard ) en dan herstarten met in BIOS de PCIe geforceerd als main display. op beide instellingen ( iGPU en PCIe ) krijg ik gewoon beeld op het splash screen en kan ik in het bios komen. linux werkt uitstekend in beide gevallen.

wat kan ik hier in vredesnaam aan doen?

alvast bedankt.
 
De extra kabel(s) aangesloten tbv stroomvoering voor de GTX 460?

Voor de 520 zou ik het even niet weten ..
 
jup. twee kabels erin gestoken. nogmaals; gpu werkt PERFECT onder linux mint. gaat alleen moeilijk doen onder windows zoals beschreven.

de 520 heeft geen extra voedings kabels
 
Je kunt gewoon die iGPU en PCIe op enabled laten staan, de stekker omwisselen is dan voldoende, werkt het als je eerst met die IGP bent opgestart en dan de stekker omwisselen ook niet?

Welke aansluiting gebruik je? beide keren HDMI? en wat is de driver versie die je gebruikt en welke W10, 32 of 64bit?

https://www.geforce.com/drivers/results/132845
 
ik gebruik voor beide DVI.
voor iGPU een hmdi naar DVI converter
op de gtx460 zit een dvi aansluiting.

allebei op enabled laten staan werkt niet als er een gpu in zit want dan schakelt het moederbord automatisch de iGpu uit en dan heeft simpelweg omwisselen geen zin.

ik gebruik de nieuwste drivers van nvidia op windows 10 64-bit.
 
Heb zoiets een keer gehad met mijn Z170 Gaming Pro van Asus. Zelfs met de onboard kaart en DVI.
De andere kaart moest nog binnen komen.

De onboard DVI-uitgang geeft een zwart beeld, VGA werkt wel in het bios!!!

Dus ik was verplicht om met VGA te installeren, wel gelukt.

Voor de waarschijnlijke oplossing om de DVI-uitgang weer actief te krijgen: een warme reboot nadat de VGA kabel verwisseld is door de DVI-kabel. Doe je dit via een koude reboot lukt dat niet.
Wel vreemd dat daar DVI ook bij het bios bewerken niet werkte, dat maakt het niet mogelijk om het een driver probleem te noemen.. de warme reboot hielp dus wel.. ..


Ben er door experimenteren achter gekomen dat dit werkte, had even geen andere video kaart bij de hand.
Toen de nieuwe video kaart kwam werkte alles in een keer.
Het is iig bij een werkbare work around geweest...
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat deze kaart geen vga heeft ( 2x dvi ) en DVI werkt WEL in het bios. alleen niet in windows.
 
Is er een slotje vrij voor een kaartje die ook VGA heeft, puur tijdelijk om eea te omzeilen.
Was toevallig bij mij aanwezig. Effe lenen? Als ie maar werkt...
Of:
Kun je niet ff een usb/video kaartje regelen/lenen?

Kun je opstarten met de onboard kaart en hot de DVI stekker van de onboard kaart wisselen naar de DVI van de GTX 460?

Beeld?
Yes: Dan een warme reboot en kijken of dan de kaart wel weer herkend wordt.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een andere kaart liggen die vga heeft maar ik heb geen monitor met vga. de enigste monitor die ik heb heeft alleen dvi.
 
Toevallig geen geschikte vga/dvi stekker er ergens te leen, of een vga simpel monitorretje?
Beetje creatief zijn anders wordt het experimenteren niks... en onze glazen bol ziet ook op afstand niet alles... ;)
 
ha toevallig had ik een dvi naar vga adapter.

maakt helaas geen hol uit.... ik kom windows gewoon niet in
 
Wordt niet uitgeschakeld want bij Intel CPU's met een GPU kun je alle uitgangen gebruiken gelijk met de graka
Dient wel de Multi Monitor op enabled te staan in de UEFI, zijn alle uitgangen open.

Driver probleem, start eens op in veilige modus, heb je dan wel beeld?
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

Reset de UEFI met de clrtc jumper en stel hem opnieuw in na de reboot.
 
hetzelfde ************** gezeik met een GTX 1070.
zonder de drivers van nvidia blijft windows hangen tijdens de rond draaiende balletjes.
met de drivers flikkert het signaal er uit na de ronde balletjes.

ik zit nu in veilige modus na een hoop gezeik. is er iets wat ik nu kan proberen? ik kan hier echt zo woest om worden. betaal je je helemaal lens en dan werkt dat bokke zooitje nog niet.
 
Je zou nog een paar testjes kunnen doen met het booten vanaf usb stick (met een of twee usb sticks, 4 GB kan meestal soms heb je 8 GB nodig).
Die maak je na elkaar als je ze getest hebt, met de iso' s van:

Kijk maar eens of je daar ook beeld krijgt met die kaart en welke drivers ze gebruiken, vooral Gandalf is van belang voor jou maar als er een probleem blijft en Linux laat wel beeld zien ... kun je er toch van leren.
 
Linux Mint werkt uitstekend.
geen gezeik.
net zoals bij die GTX 460 en de GT 520.
ik snap er niets van.

EDIT: ik ga nu Gandalf's Windows proberen
EDIT2: zozo dat is een flinke iso
EDIT3: ok laat maar. antivirus gaat helemaal te keer van die iso dus toedeledokie daar begin ik niet aan. kan mij niet schelen wat iemand anders er van zegt. dit risico neem ik niet.

zijn er andere mensen met ideeën?
 
Laatst bewerkt:
Welke driver gebruikt Mint dan?
 
ik heb geen idee welke driver mint gebruikt.
en ik snap niet wat ik aan die informatie zou hebben want linux is nogal verschillend met windows....
het gaat er mij om dat er iemand is die weet welke driver er WEL werkt met windows 10.
tot nu toe heb ik er al een flink aantal geprobeerd maar helaas geen resultaat.
 
Linux mensen kijken heus wel naar Windrivers ook al mogen ze geen code eruit halen, ze leren er vast van...
De gegevens kunnen je op het spoor zetten van een bijzondere chipset die in Linux blijkbaar wel werkt en bij jou onder Win10 niet.
Dan kun je met die info naar een driver gaan zoeken die bij die chipset hoort.
Soms is die anders dan de algemene naam vd chip bijvoorbeeld omdat de makers die liever niet prijs geven.. maar iemand bij Linux had het door..

Of je verkoopt hem of je stuurt hem terug.
Dan is het voor ons ook opgelost en kunnen we anderen helpen, die wellicht zulke zaken wel na willen lopen...
Ik zit er echt niet mee wat je kiest. Probeer alleen maar te helpen....:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan