Monitor herstart soms

Status
Niet open voor verdere reacties.

yacer

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Berichten
88
Goeiedag allemaal,
Ik heb sinds kort de Acer KG281K en ik ben er dik tevreden mee. Maar nu ervaar ik het probleem dat het beeldscherm zich soms herstart. Het frappante is dat dit alleen tijdens runnen van Just Cause 3 gebeurt tot nu toe. Dan start de monitor zich soms binnen 5 minuten 3x voor 7 seconde op en dan gaat dan voor een half uurtje weer goed en dan weer herstarten. Ik heb me aux kabel voor de speakers via me monitor liggen, en de audio gaat ook voor 7 seconde uit wanneer die dit doet. Het is echt super vervelend en hoogst frustrerend. Ik hoop dat iemand een goeie oplossing heeft.
Bij voorbaat dank!
~Yacer
 
Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.
En wat is het merk en wattage van de voeding?

Lijk mij meer een ander probleem, PC is binnenin geheel stofvrij?
 
goeiedag Lange Pier, bedankt voor je reactie.

Hier de link voor de specs, ik gebruik btw geen Speccy… https://tweakers.net/pricewatch/111...atch/1114817/acer-kg281k-zwart/specificaties/
Het merk van de pc wattage is een Corsair 640.
De pc is wel stofvrij
grt, Yacer

Edit: Mij lijkt het niet aan de voeding te liggen. De monitor heeft zijn eigen voeding toch. Nu gebeurt het trouwens ook bij YT muziek luisteren, maar dan vele malen minder. Bij Minecraft weer wat meer. Ik snap er helemaal niks van:confused:
 
Laatst bewerkt:
https://tweakers.net/pricewatch/1114817/acer-kg281k-zwart/specificaties/

Die link zou wel moeten werken maar aan de monitor-specs hebben we niks.
Het lijkt duidelijk dat het signaal naar het scherm wegvalt en dat komt uit de pc, niet van het scherm.
Vandaar de vraag om de Speccy-link, dan is het voor ons duidelijk welke processor en videokaart er gebruikt worden, als ook de driver-versie van het stuurprogramma van de videokaart.
Maarja, als je niet de moeite wilt nemen om dat even te installeren...
 
Ooh okay, ik wist niet dat al die informatie erin stond. Ik dacht dat het voor iets anders was. Ik wil best de moeite nemen om t te installeren, maar ik wist niet dat het daar voor was. Ik doe t vanmiddag gelijk.

Btw, bedankt voor de reacties allemaal!
 
Na de analyse van Speccy ( gaat automatisch als je het opstart ) moet je in je volgende bericht de weblink naar het overzicht plaatsen.

Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht. Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.
 
Bedankt voor de link :thumb:

Graag nog even volgende info:
Merk, type en vermogen van de voeding..?
Merk & type behuizing en het aantal kast-ventilatoren..?

Persoonlijk zou ik beginnen met het controleren van de firmware van de SSD, is deze actueel of is er een nieuwere firmware...is er een nieuwere, dan de firmware van de SSD updaten.
Laatste gecertificeerde driver voor de GTX 1080 staat hier, is van gisteren...:thumb:
Huidige firmware van de SSD is : X31200RL , kan op de site van Sandisk niet zo snel vinden of deze actueel is of niet.

Verder zie ik zo op het eerste gezicht geen vreemde of verontrustende dingen, temp. van cpu en gpu zijn "idle" in elk geval keurig...
 
Laatst bewerkt:
Edit: Mij lijkt het niet aan de voeding te liggen.
Altijd weer grappig dat mensen met een PC probleem al weten waar het niet aan ligt.

En als de TV aan staat, valt het signaal daar op ook weg?
En op welke aansluitingen hangen ze? TV op HDMI en monitor aan DVI-d?
 
Merk, type en vermogen van de voeding..?
Merk & type behuizing en het aantal kast-ventilatoren..?

Voeding: Corsair CX600M
Behuizing: Corsair Carbide Series Air 540. 2 vans draaien naar buiten, 2 naar binnen en nog de CPU waterkoeling van die naar buiten draait.

Voor Lange Pier:
Het signaal van de tv blijft gewoon aan. Geen probleem daar.
Mijn monitor zit met een HDMI kabel via een adapter van female HDMI naar male DVI-d (in de 1080)
De tv zit via een HDMI kabel in de 1080

Nogmaals hartstikke bedankt voor de reacties guys!!
 
Probeer een andere HDMI kabel of wissel die om en kijk of die TV of aanblijft of ook het probleem heeft, bij het laatste weet je genoeg en anders wordt het verder zoeken.
Draai die 2 ook eens om.

Aan de monitor zit geen DVI of VGA aansluiting?

En wat doet de monitor met die andere HDMI kabel?

Soms heb je dat probleem ook met een niet goed werkende HDMI kabel, was zelf het slachtoffer ervan en je zoekt je een bult.
 
Denk ook dat je het niet in de monitor zelf moet zoeken.
Temps al gechecked?
Kan ook zijn dat de videodrivers zichzelf herstellen door een fout. Komt meer voor.
Update deze eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan