Empire Electronix I1010Q16DCZ Stuurprogramma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

FullShizzle

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2015
Berichten
5
Ik heb deze tablet (Empire i1010Q16DCZ) met Windows10 32b geïnstalleerd, maar kan helaas nergens de juiste stuurprogramma's vinden. De producent van de tablet bestaat niet meer. Wie kan me helpen? Het gaat met name om een stuurprogramma voor de audio.

Alvast bedankt.
 
In geval van een Realtek audio-chip zou het deze driver moeten zijn.

Kijk anders eens hier als je nog meer drivers mist..
 
Update Windows 10 deze zelf niet? Kijk eens bij apparaat beheer (als dat ook zo heet op een tablet).
Anders handmatig forceren die update?
 
Zou mijns inziens niet uit moeten maken, Win 10 = Win 10, of dat nu op een laptop of een tablet draait...functioneel zou dat hetzelfde moeten zijn.
De door mij gelinkte driver is van 2015, da's al behoorlijk gedateerd maar deze tablet is af fabriek met Win 8 of 8.1 uitgeleverd, dat verklaart al een hoop.
Daarbij zal de beschikbare SSD-ruimte mogelijk ook een rol spelen aangezien het ding maar over 16 Gb (eMMC ) intern geheugen beschikt...
 
Het zijn ook geen aanraders zulke merken... voor een paar tientjes meer heb je iets veel beters van een bekend merk of je koopt een 2e hands goed merk bij een betrouwbare verkoper of refurbished heb ik met laptops iig goede ervaringen mee.
Een Samsung TAB A 10.1 kost nu 32 GB 195 euro... voor een paar tientjes heb je er een hoes met BT keyboard bij (alles bij Belsimpel of kijk op de Tweakers pricewatch). Die 16 GB was toen ook al erg krap, daarom heb ik ze altijd laten staan.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, zulke eMMC flash-chips die als SSD worden gepromoot met 16 , 32 of 64 Gb zijn bij voorbaat kansloze apparaten of je moet over een Chromebook praten waarbij het merendeel van het gebruik bestaat uit online applicaties.
Voor Windows is alles minder dan 120 Gb bij mij een NO GO, 250 Gb is een stuk beter....
 
Heb nu op de TAB A redelijk wat geïnstalleerd en ik nog ruim 20 GB vrij. Android heeft veel minder ruimte nodig dan Win10.
Heb voor de zekerheid een voordelige kleine SD kaart van 64 GB er bij gezet.
Nog een voordelig BT muisje erbij en hij kan hopelijk jaren mee...
De combi keyboard/muisje maakt hem een voordelig alternatief voor de convertible laptopjes... die een heel stuk duurder zijn... en een compromis product zijn tov van een laptop en "over-done" voor een tablet.
 
Laatst bewerkt:
En werkt het nu ook weer..? :rolleyes:
Want dat is de vraag uiteraard.... :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan