• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data uit acces naar listbox met variable

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaneijk

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2017
Berichten
152
Beste helpers van het forum,

Ik heb gisteren van VenA een goed werkend script mogen ontvangen voor het importeren van data vanuit acces direct naar een listbox in excel. Daarop heeft VenA ook de zoekroutine verbeterd die ik had.

Ik heb een anders userform voor het printen van de dag/weekstaten van ons personeel. Ik probeer nu dezelfde code van VenA hierin te verwerken zodat alle data direct weer in het listbox wordt opgeladen, alleen voor andere data van ons personeel te importeren.

Zoals de situatie nu is (en waar ik vanaf wil) laat ik eerst de data vanuit access importeren naar een sheet in excel, van daaruit liet ik de opmaak van de personeelsnamen voor de listbox bepalen. Als er geen tussennaam bestaat dan alleen de voornaam en achternaam toevoegen in de listbox.
De listbox zelf had een opmaak met .multiselect.

Oftewel is er een mogelijkheid ipv alle data te laten uploaden zoals met onderstaande code
Code:
ListBox1.Column = rs.GetRows

te vervangen door zoiets?
Code:
With CreateObject("scripting.dictionary")
For Each cl In rs.Column("In_dienst")
If Not rs.Column("In_dienst") = "Uit dienst" Then
If rs.Column("Tussenvoegsel") = "" Then
  .Item("Voornaam" & " " & "Achternaam") = cl.Value
  Else
  .Item("Voornaam" & " " & "Tussenvoegsel" & " " & "Achternaam") = cl.Value
End If
End If
Next cl
With ListBox1
    .ListStyle = fmListStyleOption
    .MultiSelect = fmMultiSelectMulti
End With
ListBox1.List = .keys
End With
 
Waarom niet in je Acces query de velden goed gezet?
 
Ik heb het nu momenteel zo aangepast
Code:
c01 = "SELECT Pers_ID, Lst_mut_by, Lst_mut_date, Voornaam, Tussenvoegsel, Achternaam, status "
c01 = c01 & "FROM Personeeldb ORDER BY Voornaam;"
Het enige wat ik nog moet zien te realiseren is als in de kolom "status" = "uit dienst" dat deze niet wordt opgeladen, maar daar zal ik wel een andere query voor moeten gebruiken
 
Where status <> 'uit dienst' ?
 
Ik wist niet dat <> als Is Not gebruikt kon worden in een query. Ik gebruik deze tekens alleen bij calculaties.
Maar uiteraard hartelijk bedankt snb, ik kon dit niet zo snel vinden op internet. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan