• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theunie1965

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2018
Berichten
197
Hallo
ik heb een vraag ik zou graag in mijn factuur zo willen instellen dat de factuurnummer steeds weer automatisch veranderd.
tot 31-12-2018 en dat hij per 1-1-2019 opnieuw begint gelees heb ik zelf weinig verstand van excel en de youtube filmpjes
tja zijn voor mijn ook niet echt duidelijk.
En is het ook mogelijk dat ik er een template van maak die als er wijzigingen eraan zijn gebracht de template niet kunt opslaan alleen
een nieuw bestand met een nieuwe naam.

Alvast hartelijk dank,
 

Bijlagen

  • Sjabloon_Factuur_ABCBedrukken.xlsx
    123,6 KB · Weergaven: 50
Wanneer je de facturen op 1 blad apart wegschrijft in een tabel en dan in een hulpcel, bijvoorbeeld "I1", het grootste factuurnummer vermeld dmv de MAX formule dan kun je in C16 dit

Code:
=JAAR(A16)&"-"&I1
gebruiken
 
zou iemand dit voor mij er in kunnen zetten aub

Hallo
Ik snap er niets van zou het mogelijk kunnen zijn dat u dit voor mij wilt doen, dan weet ik ook dat het direct werkt.
Voor ik het vergeet zou iemand kunnen controleren of de datum steeds van zelf aangepast wordt, ik hoop dat ik dit wel goed heb gedaan.

Gr Theunie
 
Laatst bewerkt:
Gewoon even zoeken op het www naar bestaande facturatie-applicaties. Voor een paar EURO per maand ben je dan klaar. Om het allemaal in Excel te knutselen kan wel maar daar is VBA voor nodig en dat werkt meestal niet zo lekker op een Mac

Welke datum moet automatisch aangepast worden? Toch niet de facturatiedatum van een reeds gemaakt factuur?
 
kijk eens in de bijlage
 

Bijlagen

  • Sjabloon_Factuur_ABCBedrukken hs.xlsx
    124,4 KB · Weergaven: 63
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan