• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verwijderen geeft foutmelding #VERW! bij toepassing formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

DylanBuffel

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2017
Berichten
18
Als je je macrootjes aanpast zodat ze niet rijen verwijderen maar cellen leegmaken:
Code:
Sub EU_ORIGIN()
'
' EU_ORIGIN Macro
'

'
    ActiveSheet.Range("$A$1:$A$101").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="=0", _
        Operator:=xlOr, Criteria2:="="
    Rows("6:100").ClearContents
    ActiveSheet.Range("$A$1:$A$18").AutoFilter Field:=1
End Sub
Sub NON_EU_ORIGIN()
'
' NON_EU_ORIGIN Macro
'

'
    ActiveSheet.Range("$A$1:$A$100").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="=0", _
        Operator:=xlOr, Criteria2:="="
    Rows("6:100").ClearContents
    ActiveSheet.Range("$A$1:$A$20").AutoFilter Field:=1
End Sub
Overigens zijn beide macro's vrijwel identiek en zou je er een weg kunnen gooien en beide knoppen aan die ene overgebleven macro koppelen.
 
Laatst bewerkt:
Als je je macrootjes aanpast zodat ze niet rijen verwijderen maar cellen leegmaken:
Code:
Sub EU_ORIGIN()
'
' EU_ORIGIN Macro
'

'
    ActiveSheet.Range("$A$1:$A$101").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="=0", _
        Operator:=xlOr, Criteria2:="="
    Rows("6:100").ClearContents
    ActiveSheet.Range("$A$1:$A$18").AutoFilter Field:=1
End Sub
Sub NON_EU_ORIGIN()
'
' NON_EU_ORIGIN Macro
'

'
    ActiveSheet.Range("$A$1:$A$100").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="=0", _
        Operator:=xlOr, Criteria2:="="
    Rows("6:100").ClearContents
    ActiveSheet.Range("$A$1:$A$20").AutoFilter Field:=1
End Sub
Overigens zijn beide macro's vrijwel identiek en zou je er een weg kunnen gooien en beide knoppen aan die ene overgebleven macro koppelen.


Goedemiddag,

Bedankt voor de tip! Dit zou ik bij de volgende stap kunnen gebruiken.

Echter in dit geval, zouden de rijen toch verwijderd moeten worden zodat alles mooi onder elkaar staat.
In het tabblad "ATR" zou dan moeten verwezen worden naar de gegevens in tabblad "EU origin" en "NON EU origin".

Om een voorbeeld te geven, in tabblad "EU origin" zijn de rijen 11 t.e.m. 13 leeg.
Hierdoor zou in het tabblad "ATR" de rijen 40 t.e.m. 42 ook leeg zijn indien naar de cellen in het tabblad "EU origin" verwezen wordt.

De bedoeling is dat in het tabblad "ATR" alles steeds mooi onder elkaar staat zonder lege ruimtes.


Zou je hier toevallig een oplossing voor weten?

Bedankt.
 
Ik zou eens goed gaan kijken naar de mogelijkheden van PowerQuery (Of in Office 365 "Ophalen en Transformeren", op de tab Gegevens), ik vermoed dat je je gehele bestand kunt vervangen door een paar slimme queries gemaakt met Ophalen en transformeren.
 
Ik zou eens goed gaan kijken naar de mogelijkheden van PowerQuery (Of in Office 365 "Ophalen en Transformeren", op de tab Gegevens), ik vermoed dat je je gehele bestand kunt vervangen door een paar slimme queries gemaakt met Ophalen en transformeren.

Bedankt! Ik wist niet dat er zoveel mogelijkheden waren met PowerQuery :)
We zullen dit eens uitproberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan