• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

importeren uitslagen Tour de France (Alphamax)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichaelBogaard

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2010
Berichten
12
Hoi allemaal,

in het verleden heeft Alphamax ooit een code geschreven om de uitslagen van de website van letour.fr te converteren naar Excel, zodat deze uitslagen makkelijk gebruikt kunnen worden in een Tourtoto.

Is er iemand die bijgaand bestand kan updaten naar 2018? Misschien Alphamax zelf?
De organisatie van de Tour heeft de website aangepast. Ik heb een aantal jaar met hetzelfde bestandje kunnen doen...

Alvast bedankt!

Groeten,
Michael
 

Bijlagen

  • worksheet Tour de France 2018 alle uitslagen importeren.xls
    144,5 KB · Weergaven: 43
Alphamax is nog actief op het forum, dus dat zou zo maar kunnen!
 
in zijn profiel staat wel de email aan dus die zou je misschien kunnen gebruiken.
 
Is dat geen uitdaging te proberen het zelf aan te passen, eventueel met suggesties (geen oplossingen) van helpers hier ?
Heb je Alpha's code al geanalyseerd ?
 
Werkt voor dit jaar.
Omdat ik het jaar 2018 niet in de url zie terugkomen denk ik dat het volgend jaar weer aangepast moet worden.
 

Bijlagen

  • worksheet tour de france 2018 alle uitslagen importeren update1.xlsm
    71,5 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Bedankt Alphamax voor zover!
De tabbladen 'Algmeen_Individueel' en 'Algemeen_Punten' blijven nog leeg.

De andere tabbladen worden wel gevuld :)

Zou je daar nog naar willen kijken?
Alvast bedankt!

Groeten,
Michael
 
Zie bericht#6 voor een update.
Het lijkt erop dat de tabellen met daarin de hyperlinks ervoor zorgen dat de code onregelmatig werkt.
Elke keer als je de code laat lopen zullen wel andere uitslagen niet gevuld worden.
Ik heb de code nu aangepast zodat de hyperlinks uit de tabellen worden verwijderd, en de code stabieler zou moeten lopen.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel Alphamax!

Hij lijkt het goed te doen nu. In ieder geval komen de uitslagen van etappe 7 (met Dylan Groenewegen als winnaar) perfect door.

Ik zal het topic sluiten. Al moet ik nog even uitvogelen hoe ik dat moet doen... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan