Datum optel en aftrek mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bevabo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2018
Berichten
2
Ik loop al enige tijd tegen een datum optel probleem op en kom er niet uit.
Ik maak een reservering site en wil graag het volledige realiseren.

Veldnaam " Reservering " heeft een datum eigenschap.
Veldnaam " voorschot " heeft een valuta eigenschap.
Veldnaam " betaaldatum " heeft een datum eigenschap maar loopt steeds vast.

Reservering : 09-07-2018
Voorschot. : € 110,00
Betaaldatum: ( datum +10 )...... deze werkt dus niet

Graag jullie advies hierin.

Bert
 
Dat veld [Betaaldatum] is toch volslagen overbodig? In een database (en zeker/in ieder geval Access) sla je nooit gegevens op die je afleidt uit een ander gegeven uit dat record. Je weet de reserveringsdatum, dus de betaaldatum is een simpele berekening. In een query. Sla je niet op.
 
Dank je wel voor de reactie OctaFish.
Ik weet nu in welke richting ik moet denken.... En dat het niet in de tabel zit.
Blijkt maar weer dat je als nieuwkomer nog moet leren denken in de vorm van het programma.

Bedankt
 
Blijkt maar weer dat je als nieuwkomer nog moet leren denken in de vorm van het programma.
Dat is niet helemaal waar, al geldt de stelling wellicht wel voor programma's als Word, Excel en PowerPoint. Die zijn in mijn ogen toch heel wat een-dimensionaler dan Access. Daarbij heb je niet zo veel aan kennis van het programma, dat is wel te leren, maar moet je in eerste instantie kennis hebben van het maken van databases. En daar ontbreekt het beginners vaak aan. Kijk vooral dus ook naar de cursus Access in de Handleidingen sectie (link in het menu op de hoofdpagina) waarin ik de beginselen van een database uitleg.
Daarnaast is het wel handig als je de valkuilen vermijdt (en dus ook kent) die Microsoft in het pakket heeft ingebouwd. Zoals berekende velden. :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan