Toetsenbord + mousepad werkt niet bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

OctaFish

Verenigingslid
Lid geworden
6 feb 2009
Berichten
41.919
Omdat mijn laptop problemen heeft, wil ik mijn Windows 10 (die vanwege een uitbreiding met een SSD toch al niet te activeren was) vervangen door Windows 7; daarom heb ik een Windows 7 Ultimate gekocht en op een bootable USB stick gezet. Vervolgens de laptop geboot op die USB stick, en inderdaad, hij start keurig op met het eerste scherm van de Windows installatie. En daar blijft het bij.... de mousepad doet het niet, en het toetsenbord ook niet. Ik kan dus niks kiezen, en ook niet op <Volgende> klikken.
Als ik het BIOS menu opstart (F7 drukken bij starten in mijn geval) dan kom ik in het BIOS menu, waar ik alles kan doen met toetsenbord, en de mousepad werkt ook. Zodra ik dan weer wil booten, verschijnt dus dat menu en heb ik geen toetsenbord meer. Wat is hier aan de hand, en wat kan ik er aan doen?
 
Bedankt voor de link, maar het probleem ligt vrees ik dus ergens elders. Op dit moment heb ik nog W10 op de laptop staan, die prima werkt verder (technisch gezien). Die wil ik dus, om een schone W10 te kunnen installeren, vervangen door een W7 die op de USB stick staat. En daar gaat het dus fout. Zodra de W7 installatieprocedure opstart, heb ik geen muis en toetsenbord meer. Ik heb een update voor W10, dus ik wil vanuit de W7 installatie die update uitvoeren. Ik sta niet te popelen om een complete W10 aan te schaffen. Vandaar deze omweg.
 
Heb je het al geprobeerd met een bedrade muis en toetsenbord?
 
Geen verstand van, maar ik lees dit: So I tried to reset the UEFI to default and now I could install windows.
Kijk er zelf even naar.
 
Zoiets had ik ook al ergens gezien (rest UEFI to default) maar dat is een optie die ik nergens zie. Wel aan- of uitzetten. Maar dat helpt ook niet. De tip om de USB stick er uit te halen en er weer opnieuw in te steken (al dan niet in een ander slot) vind ik wel een goeie, en ga ik nog proberen.
@Mik: het gaat om een laptop met alleen USB 3.0 poorten. Met een losse muis en toetsenbord gebeurde er ook niks. Al kan ik het nog eens met een simpelere muis proberen.
@manama: wat bedoel je met "key (dat is volgens mij wat je bedoelde) zit in het BIOS ingebakken"?
 
Mss is het toch wel handig om merk, type en toevoegingen daaraan van de laptop te weten, dat maakt het wat makkelijker om mee te helpen.
Ik verwacht met Mik toch ook wel wat van bedrade versies.
En reset het bios zo wie zo eens.

Heb dit nog nooit mee gemaakt om iets niet aan de praat te krijgen met welke versies van Windows ook afgezien van de gevallen waarvan bekend is dat niet aan de eisen wordt voldaan. Ik heb dat niet gelezen, dus dat zou ok moeten zijn.
 
Ik sta niet te popelen om een complete W10 aan te schaffen
Indien je eenmaal een W10 op je notebook/PC hebt geïnstalleerd dan is die digitaal geactiveerd, een retail of upgrade maakt niet uit en kun je zonder meer W10 schoon installeren, je moet alleen geen key ingeven.
Je hebt dan geen W7 nodig, maar goed die heb je nu.

En W10 kun je gratis ophalen.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Ook kun je via een meestal F toets het menu oproepen om een keuze te maken waar van moet worden opgestart, bij een uefi machine dient dat bij het bootmedium te staan die er ook in dient te zitten.
https://www.desertcrystal.com/bootkeys
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan