• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verspringen datum adhv criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajmol

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Berichten
7
Beste mogelijken die mij kunnen helpen met onderstaande en bijlage

Probleem:

toch wel "enige" bassale kennis van excel maar in deze loop ik vast

ik ben zoekenden naar een oplossing dat ik een automatische verspringen wil (in een tabel) van datum naar een opvolgende dag

Situatie: de lever- datum van ochtend productie is hetzelfde als de datum van de productie alleen het is dan een middag levering. (leverdatum is productiedatum). De leverdatum van de middagproductie is de opvolgende dag en dan in de ochtend (leverdatum = x+1)/ Dit geldt voor maandag t/m zaterdagochtend.

De zaterdagmiddag productie heeft als leverdatum x+2 waar dit een maandagochtend levering is

Hopelijk is bovenstaande duidelijk. Bijgevoegd wel een voorbeeld met daarbij de gewenste uitkomst, alleen ik kom formule technisch niet verder :-(.

Wie kan me helpen in deze ? Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsxBekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
ijn F4
Code:
=ALS(D4="Middag";ALS(WEEKDAG(B4)=7;B4+2;B4+1);B4)

zie bijlage
 

Bijlagen

  • Voorbeeld ajmol.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan