Nieuwe SD kaart van 32gb wordt gezien als 64gb maar is al 32gb vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Berichten
139
Hallo beste mensen,

Zoals de titel zegt: ik heb een - gloednieuwe - 32 gb sd kaart in mijn android mobiel gestopt en deze als interne opslag geformateerd.
Mijn mobiel heeft zelf al 32 gb opslag dus zou ik in totaal 64 moeten hebben. Maar...na formateren wordt de sd kaart als een 64gb gezien waar dus spontaan schijnbaar al 32 gb van in gebruik is.

Na een herstart van mijn mobiel zie ik het volgende : 55,39 gb gebruikt van de 96 gb.
Interne opslag : 22,70 gebruikt van 32 gb.
SD kaart : 32,69 gb gebruikt van 64 gb.

Dus...eeh...heb ik (denk ik) nu feitelijk zo'n 40 a 41 gb ruimte vrij....toch? Of is er iets missgegaan?

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Is het een rare frats van m'n mobiel of android 8.1 misschien?
 
Laatst bewerkt:
Formatteer hem eens in een laptop/pc als FAT32 en dan????
eerst dit soort zaken denken dan ipv een bug.
Mss heb je nl een 64GB kaarjte met een 32GB sticker...
Dat weet je nu nog niet.
 
Dankjewel voor je reactie, route99.

Ik ga eens kijken of dat lukt en effect heeft.

EDIT: wacht...dat gaat niet werken want als interne opslag werkt het alleen met mijn mobiel. Dan zou ik het eerst als verwisselbare opslag moeten formateren. Wat ik overigens al even tussendoor op m'n smarphone gedaan had en toen gaf het dus wel de juiste 32 gb aan. Het is dus in ieder geval een 32 gig kaartje :)
 
Laatst bewerkt:
Kan dit ff niet meer volgen, eerst 64gb en nu toch weer 32gb?
 
Kan dit ff niet meer volgen, eerst 64gb en nu toch weer 32gb?

Als ik het als verwisselbare opslag formateer dan is het 32gb.
Echter, als ik het als interne opslag formateer dan is het ineens 64gb waarvan er dus 32gb al in gebruik zijn.
Voor mij ook verwarrend, vandaar mijn vraag of iemand dit herkent en eerder bij de hand heeft gehad :)
 
Tellen ze soms die 32GB van je mobiel bij op (al dan niet per ongeluk?), want das samsam niet helemaal toevallig wel 64GB... ?
 
Mjah, zou kunnen...dat weet ik niet.
Ik vraag me ook af waarom mijn smarphone het uberhaupt als sd kaart ziet nadat ik het als intern geheugen heb geformateerd.
Logisch gesproken zou die het dan toch als 1 groot intern geheugen moeten zien? Dat lijkt me althans het hele idee van formateren als interne opslag.
 
route99 heeft het bij het juiste eind:
als je de kaart formatteert als "interne" opslag wordt de capaciteit opgeteld bij het vast aanwezige toestelgeheugen wat ook "interne" opslag is.
Overigens wel een onnozele situatie van de software omdat het helemaal niet gaat om "interne" opslag maar een "extern" medium is wat in een kaartlezer zit.
 
Laatst bewerkt:
Je spreekt jezelf tegen.
Echter, als ik het als interne opslag formateer dan is het ineens 64gb waarvan er dus 32gb al in gebruik zijn.
Vervolgens schrijf je:
Logisch gesproken zou die het dan toch als 1 groot intern geheugen moeten zien?
Dat is toch het geval! 32 vrij +22 +10 vrij = 64 GB en 32,69 + 22,70 = 55,39
Wel een beetje krom om van 96 GB uit te gaan.
 
Senso, ik zet alleen maar neer wat ik zie op mijn telefoon. Als je mijn 1e post nog eens goed leest zie je dat mijn telefoon - en dus niet ikzelf - het heeft over 96 gig in totaal.

Ik vind het gewoon een rare manier van opslagruimte weergeven. En verwarrend.
 
Ik zeg toch dat die weergave van die telefoon krom is.

Ik vind het gewoon een rare manier van opslagruimte weergeven. En verwarrend.

Volledig mee eens!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan