2e monitor geeft geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chocopastaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2018
Berichten
4
Goedemiddag,

Vandaag ben ik tegen een probleempje opgelopen en weet zelf niet hoe ik het op moet lossen. Hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

Ik maak gebruik van 2x C27F396FH Curved Samsung monitor. Echter sinds vanmiddag krijg ik geen beeld meer op het 2e scherm. Ik heb ze allebei los aangesloten op HDMI > HDMI, dan werken ze beide. Ook heb ik ze allebei los aangesloten op VGA > HMDI, dan werken ze beide niet. Ik heb de kabel verder getest in een laptop en de VGA > HDMI kabel werkt prima, ook heb ik beide monitoren getest en die werken ook.

Maar als ik bijvoorbeeld mijn pc opstart met 1x HDMI > HDMI aangesloten op mijn videokaart, dan werkt het ene aangesloten beeldscherm prima. Wil ik dan het andere scherm ook aansluiten met een VGA > HDMI kabel, dan verliest hij voor een seconde beeld op het eerste scherm en heb ik alleen weer beeld op het HDMI > HDMI scherm (dus de eerste). Als ik kijk bij beeldscherminstellingen detecteert mijn pc ook maar 1 scherm, en als ik dan op "detecteer" druk om andere schermen te vinden, verlies ik beeld op het eerste scherm en moet ik mijn pc weer opnieuw opstarten.

Beetje lastig om dit probleem uit te leggen, mocht er iets onduidelijk zijn, vraag het gerust!
 
Rest van hardware en OS?
Zie m'n sig.
En welke merken types verlopen die gebruikt zijn?
Probleem is plots ontstaan?
 
Antwoord op Lange Pieter

Probleem is ontstaan doordat ik op beeldscherm detecteren drukte. Voeding van het beeldscherm zat niet goed vast, had deze opnieuw bevestigt, en toen vond mijn pc het beeldscherm niet meer. Zodoende dus geprobeerd het beeldscherm via windows te detecteren bij de beeldschermopties. Maar nadat ik daar op heb gedrukt werken mijn HDMI > HDMI en VGA > HDMI kabels niet meer tegelijk. Beeldscherm doet het prima met alleen HDMI > HDMI, maar als ik de VGA > HDMI kabel ook bevestig heb ik geen beeld op beide schermen. Beide kabels zijn aangesloten op mijn videokaart (GTX1060 3GB) en heb hier voorheen nooit een probleem mee gehad, tot ik op detecteren drukte.

Zie afbeelding voor speccy.

speccy afbeelding.png
 
Probleem is ontstaan doordat ik op beeldscherm detecteren drukte. Voeding van het beeldscherm zat niet goed vast, had deze opnieuw bevestigt, en toen vond mijn pc het beeldscherm niet meer.
Sluit alles aan en zorg dat beiden monitoren vers aan staan, nog niet in power safe. Trek dan de stroomstekker uit de probleemmonitor, wacht minimaal 30 seconden en stop hem weer in, eventueel met powerknop weer inschakelen als dat niet van zelf gaat.
Herkent de pc nu de monitor automatisch?
Neen, gebruik de monitor detectie.
En dan?

Dat werkt bij een monitor, de 2e kleine, die ik ooit van iemand gekregen heb ook.

Anders: heeft de probleemmonitor een totale reset to defaults functie?
Y? Dan pas die eens toe.
Gedaan... dan alle testen weer doen die je zelf deed en die van mij als het nog niet werkt...

Blijf vooral ook de andere tips proberen, soms is het erg hardnekkig zo een probleem dus meer kansen...
Gebruik ze...
 
Antwoorden

Bedankt voor jullie antwoorden, heb hier even naar gekeken.

Antwoord op Lange Pieter;
Gebruik stuurprogramma 398.36, dit is de laatste die uit is gekomen. Beschik helaas niet over zo'n adapter. Kan er wel een aanschaffen als de kans groot is dat het hieraan ligt, maar hoor dan liever eerst of er nog iets anders geprobeerd kan worden.

Heb ook even gekeken naar de link die je stuurde, verschil is, hij ontvangt helemaal geen signaal, bij mij is het alsof er wel wordt gezien dat er een kabel in gaat, maar de pc niet kan achterhalen dat het de VGA > HDMI kabel is die in mijn monitor zit. Dit denk aangezien als ik VGA kan van de kabel uit mijn pc haal, krijg ik op mijn monitor check signal cable te zien en stopt ie met wisselen tussen 'Analog' en 'HDMI' en gaat de monitor naar slaapstand.

Antwoord op route99;
Heb het meerdere malen geprobeerd, helaas zonder effect. Heb ook gekeken naar een reset functie, helaas kon ik daar niks over vinden, denk dat mijn monitoren daar niet over beschikken.

Bedankt voor het meedenken, probleem is nog niet opgelost, dus mochten jullie/of anderen die dit lezen nog meer ideeën hebben, laat het me graag weten!
 
Probleem is nog steeds relevant, mocht iemand nog suggesties hebben, aarzel niet ze te delen! :)
 
Dit denk aangezien als ik VGA kan van de kabel uit mijn pc haal, krijg ik op mijn monitor check signal cable te zien en stopt ie met wisselen tussen 'Analog' en 'HDMI' en gaat de monitor naar slaapstand.
Dat doet die oudere monitor bij mij ook. En dan werkt het hot-los-pluggen en weer erin van de 230V kabel wel en altijd. Maar dat hoeft uiteraard niet te gelden voor elke monitor.
Ben nu even door mijn suggesties heen, helaas.
Eentje nog een inkopper.. probeer nog eens met variatie in trefwoorden werden te googlen. Je weet wat niet werkt... dus die kun je "overslaan"..
Het kan een flinke klus zijn, maar het is wel iets dat je zelf ook kunt doen... en als je wat vindt.. klopje op je eigen schouder....:cool:
 
Probeer eens de ingebouwde probleemoplosser Hardware en geluiden. Zit ook nog bij beeldscherm (geavanceerde instellingen) een probleemoplosser. Heb je wel Deze beeldschermen uitbreiden staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan