Outlook script voor het opslaan vanuit de niet hoofd account

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudivs

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2018
Berichten
7
De meeste script die ik zie werken goed. Nu heb ik echter een tweede mailbox (info-mail), welke niet in mijn account terug te vinden is. Ik wil juist net die outlook database benaderen om mails te verplaatsen en bijlages op te slaan. Ik krijg het wel voor elkaar bij mijn hoofdaccount, maar niet op de info mail. Kan iemand mij in de juiste richting wijzen?
 
Hier staan wat voorbeeldjes wat je kunt doen om verschillende accounts te gebruiken. Wellicht zit daar wat bij. Wat je in ieder geval moet doen is uit de Session de juiste account te kiezen denk ik.
 
Bedankt voor jullie reacties, ik kom er echter niet veel verder mee. Ik krijg het niet aan de praat. Zou iemand een voorbeeldje kunnen doen van het verzetten van de inbox naar een map in de inbox van een tweede e-mail adres?
 
mails verplaatsen <> map verplaatsen.
 
Ik heb nu het volgende:
Sub MoveItems()
Dim myNameSpace As Outlook.NameSpace
Dim myMail As Outlook.MailItem
Dim myInbox As Outlook.Folder
Dim myDestFolder As Outlook.Folder
Dim myItems As Outlook.Items
Dim myItem As Object

Set myNameSpace = Application.GetNamespace("MAPI")
Set myMail = myMail.MailItem("xxxxxxxxx@kpnmail.nl")
Set myInbox = myNameSpace.GetDefaultFolder(olFolderInbox)
Set myItems = myInbox.Items
Set myDestFolder = myInbox.Folders("Test")
Set myItem = myItems.Find("[SenderName] = 'Axxx Vxxxx'")
While TypeName(myItem) <> "Nothing"
myItem.Move myDestFolder
Set myItem = myItems.FindNext
Wend
End sub
 
Sorry, ben nog niet echt gewend met de do's en don't s van een form.

Code:
Sub MoveItems()
Dim myNameSpace As Outlook.NameSpace
Dim myMail As Outlook.MailItem
Dim myInbox As Outlook.Folder
Dim myDestFolder As Outlook.Folder
Dim myItems As Outlook.Items
Dim myItem As Object

Set myNameSpace = Application.GetNamespace("MAPI")
Set myMail = myMail.MailItem("xxxxxxxxx@kpnmail.nl")
Set myInbox = myNameSpace.GetDefaultFolder(olFolderInbox)
Set myItems = myInbox.Items
Set myDestFolder = myInbox.Folders("Test")
Set myItem = myItems.Find("[SenderName] = 'Axxx Vxxxx'")
While TypeName(myItem) <> "Nothing"
myItem.Move myDestFolder
Set myItem = myItems.FindNext
Wend
End sub
 
Helaas weten jullie het ook niet. Dat is in ieder geval fijn om te horen. Heb ik geen flut probleem geopperd.
 
Je verstrekt te weinig informatie.
 
Wat heb je nog meer voor informatie nodig? Het info mail adres is ontstaan doordat er rechten op het mail account gezet zijn. Wanneer je bij de account-instellingen kijkt, dan vind je daar niets terug van het info mail-adres. Wat wil je nog meer weten?
 
Je hele code werkt vanuit je eigen mailbox (als je programmeert in Outlook, is het nergens voor nodig om Outlook. ervoor te zetten trouwens). In je vraag heb je het over werken vanuit een andere mailbox. Ik heb je een linkje gegeven waarin voorbeelden staan waarmee je van account kan switchen. Waarom gebruik je die niet?
 
Sorry, OctaFish. Ik heb ermee zitten experimenteren. Ik krijg het echter niet werkend.
 
En wat doet het dan niet? Waar loopt je code fout? Een opmerking als 'ik krijg het niet werkend' is niet heel verduidelijkend. Omdat ik, net als een hoop mensen, maar met één account werk, is het lastig om het zelf uit te zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan