• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak als controle gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Berichten
146
Goedemorgen

Ik ben bezig met hetvolgende.
Ik heb een rooster en onder in dat rooster staan de plaatsnamen die moeten worden verdeeld over de medewerkers.
Graag wil ik als ik een plaatsnaam verdeeld heb dat hij in excel groen wordt en de nog niet verdeelde plaatsnamen moeten rood zijn.
Ik denk dat dit mogelijk is via voorwaardelijke opmaak maar ik kom er niet uit.
Wie kan mij hierbij helpen.
Bijgaand het voorbeeld bestand.Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
in dit bestand heb ik de te verdelen plaatsnamen handmatig rood/groen gemaakt.
Alvast bedankt

Gr. NESJA
 
VO-regels van toepassing op $B$23:$F$39
Code:
groen: =EN(B23<>"";AANTAL.ALS(B$3:B$22;B23)=1)
rood: =EN(B23<>"";AANTAL.ALS(B$3:B$22;B23)<>1)
 

Bijlagen

  • voorbeeld (AC).xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Hallo AlexCel of iemand anders

is het ook mogelijk als een plaatsnaam 2x voorkomt op een bepaalde datum en hij maar 1x verdeeld is dat er één groen is en één rood en als ze beide verdeeld zijn beide groen en als er geen verdeeld is dat ze beide rood zijn?
Bijvoorbeeld Rotterdam komt 2x voor op 1-10-2018.

Het kan natuurlijk voorkomen dat 2 medewerkers in dezelfde plaats een afspraak hebben vandaar mijn vraag.

GR. NESJA
 
VO als volgt aanpassen:
Code:
rood: =EN(B23<>"";AANTAL.ALS(B$3:B$22;B23)<AANTAL.ALS(B$23:B23;B23))
groen: =EN(B23<>"";AANTAL.ALS(B$3:B$22;B23)>=AANTAL.ALS(B$23:B23;B23))
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk werkt het... test mijn oplossingen meestal ook zelf even. ;)

Succes ermee.
 
AlexCel, ik heb nu het volgende
ik wil nu dat de opvulkleur van de plaatsnaam geel wordt als ik een plaatsnaam 2x aan een medewerker heb toebedeeld terwijl de plaatsnaam maar 1x voorkomt. is dit ook mogelijk?
De vorige formule moet ook nog wel steeds blijven werken he;)als een plaatsnaam 2x voorkomt op een bepaalde datum en hij maar 1x verdeeld is dat er één groen is en één rood en als ze beide verdeeld zijn beide groen en als er geen verdeeld is dat ze beide rood zijn?
Bijvoorbeeld Rotterdam komt 2x voor op 1-10-2018.

Het kan natuurlijk voorkomen dat 2 medewerkers in dezelfde plaats een afspraak hebben vandaar mijn vraag.


Ben benieuwd of dit ook mogelijk is, soms deel ik namelijk 2 personen per ongeluk in voor dezelfde plaatsnaam vandaar mn vraag.

Gr. NESJA
 
Extra VO-regel:
Code:
geel: =EN(B23<>"";AANTAL.ALS(B$3:B$22;B23)>AANTAL.ALS(B$23:B$39;B23))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan