• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: Afbeelding automatische zoeken in map en weergeven in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DVE75

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2005
Berichten
32
Goedemorgen,

Ik ben ben bezig met het uitwerken van een stuklijst.
Bepaalde componenten hebben een tekening.
Een tekening kan wijzigen, daarmee ook de koppeling naar de juiste tekening.

Mijn gedachte is een standaard map te maken in mijn documenten waarin ik alle tekeningen zet.
In mijn excel file vermeld ik alle gevens van het onderdeel plus het tekeningnummer.

Mijn wens
1. Als ik met mijn muis het tekeningnummer aanwijs in het excel document, zal de tekening opgezocht worden in de opgegeven map en weergeven
2. Bij klikken op het tekeningnummer in het excel document zal deze geopend worden.
3. Als het tekeningnummer gewijzigd wordt in het excel document, wordt automatische weer de juiste tekening gevonden wordt op basis van het nieuw ingevoerde nummer


Het kan zijn dat het niet mogelijk is, dan hoor ik het ook graag.


Dank en met vriendelijke groet,

Daniel
 
Maak van je nummers een hyperlink naar die afbeelding.
 
Dank voor uw reactie.

Als ik een hyperlink maak en tekening wijzigd, dan moet de hyperlink ook weer wijzigen.
Of zie ik dat verkeerd?

Er zullen straks meedere mensen in werken en niet iedereen is even handig.
Als excel zelf kan zoeken op basis van tekeningnummer wordt het een stuk eenvoudiger.
Vandaar mijn vraag of dit automatische kan.
 
Als het nummer van de tekening gelijk blijft aan de hyperlink lijkt het mij geen probleem.
 
Dat is het probleem, een tekening kan wijzigen.
Het nieuwe nummer kan van xxxx naar xxxx.rev.x veranderen.

Er zullen meerdere mensen mee kunnen werken en helaas is niet iedereen even handig met excel.
Dat is de reden dat ik wil kijken of het mogelijk is dat excel het denken doet inplaats van de gebruiker
 
Het is wel mogelijk met een 'image' en een validatielijst in het blad.
Je validatielijst zal bijgewerkt moeten worden naar de juiste benaming van je bestand (afbeelding/foto) als die van naam veranderd.
 
toevallig ook net met een dergelijke file bezig - via bepaalde variabelen in diverse keuzelijsten (vandaar de reset vraag ;) ) komen tekeningen en foto's naar voren zonder dat de gebruiker hier iets voor moet doen, dus "automatisch".
als je een voorbeeldbestandje neerzet kan ik de manier waarop ik dit gedaan heb wel laten zien en waarschijnlijk zullen er nog andere opplossingen tussen al dit geweld op het forum komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan