• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch vullen van cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronsky10

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
18
Hallo forumleden.

Ik ben bezig met een planning te maken in excel maar loop nu tegen een paar probleempjes aan.
Nu wil ik dat er cellen met een kleur of patroon worden gevuld door bv een aantal dagen aan te geven en die laten starten vanaf een bepaalde datum (zie project_planning_probeerversie.xlsx).
Met deze formule in voorwaardelijke opmaak kom ik een heel eind maar het volgende werk moet hierop volgend zijn en dan wordt het lastig. =ALS(L$2>=$D3;ALS(L$2<=$I3;1))
Er zit nog een probleempje en dat zijn de weekend dagen die mogen niet meegerekend worden in de aantal te werken dagen.
bv 12-7-2018 +6 dagen geeft in een formule 18-7-2018 maar dat moet dan 20-7-2018 worden
In de bijlage een planning.xlsx is mijn eigen idee

Ik weet dat je dat kunt kopen maar ik wil dit graag zelf kunnen maken.
Bekijk bijlage Planning.xlsx - Bekijk bijlage project_planning_probeerversie.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Een opzetje in bijlage. Maakt gebruik van functie WERKDAG en VO.

*knip* (zat foutje in, vb verwijderd)
 
Laatst bewerkt:
AlexCEL dat is precies wat ik zocht.
Hartstikke bedankt kan ik weer verder gaan puzzelen.:thumb:
 
Ik heb nog een foutje ontdekt in de bijlage bij post#4, en deze dus verwijderd (bij optellen van dagen was niet uitgegaan van werkdagen). E.e.a. is gecorrigeerd in nieuw bijlage.
Code:
D4: =WERKDAG(ALS(H4="eind";WERKDAG($D$3;$C$3);$D$3);ALS(G4="na";E4;-E4))
VO-conditie voor bereik $L$3:$EP$25
Code:
=EN(L$2>=$D3;L$2<=WERKDAG($D3;$C3))
Hier kun je zelf weer mee verder puzzelen.
 

Bijlagen

  • Planning 2 (AC).xlsx
    18,1 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Er zit nog 1 fout in die ik niet kan terugvinden.
Als ik 5 dagen ingeef worden er 6 cellen gekleurd dit zouden er uiteraard 5 moeten zijn.
Simpel weg in de formule -1 gaat niet werken.
Tevens als ik voor het einde 1 dag geef en er zit een weekend in dan telt het weekend wel mee.
BV maandag 23 juli min 1 dag voor eind zou vrijdag 20 juli moeten geven maar de formule geeft 22 juli.
 
Ik heb in de VO -1 toegevoegd. ik weet niet of dat heel netjes is maar het werkt wel :cool:
=en(l$2>=$d3;l$2<=werkdag($d3;$c3-1))
 
Laatst bewerkt:
Als er nog problemen zijn post dan even het bestand waarin je werkt. Om verwarring te voorkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan