• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weken waarin een artikel voorkomt weergeven in bereik maar dubbele waarden negeren..

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0699

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Berichten
73
Goedemorgen,

Ik heb een vraag m.b.t. het zoeken en verwijzen naar bepaalde gegevens, ik heb voor de verbeelding ook een bestand bijgevoegd. Ik heb een set gegevens neergezet in de kolommen A,B & C hier staat in kolom A de weeknummers in Kolom B datums en in Kolom C productgroepen. Nu wil ik in een apart bereik de weken weergeven waarin dit artikel voorkomt (beginnende in cel G2). Het lastige is alleen dat een artikel meerdere keren in een week voorkomt en ik wil dat de week maar 1 keer wordt weergeven en dat de weken ook nog eens onderbroken kunnen zijn 28, 29, 31, 33...

Bekijk bijlage Helpmij_bestand.xlsxBekijk bijlage Helpmij_bestand.xlsx

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen want ik loop hier al dagen mee te stoeien en ik kom er niet echt verder mee :(.

Groet,
 
met een draaitabel?

bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Helpmij_bestand hs.xlsx
    14,7 KB · Weergaven: 33
Goedemiddag Haije,

Dit is een uitstekend werkend middel echter wil ik mij toch "Beperken" tot formules ik moet dit verwerken in een dashboard en het gebruik van deze tool laat ik hier liever buiten. Maar bedankt voor de tip!

Groet,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan