euro teken verdwijnt in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

rrvandis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2018
Berichten
2
Hoi allemaal, ik kom er niet uit en hopelijk kunnen jullie me helpen. Moet erbij zeggen dat mijn kennis van acces en programmeren niet heel veel is.

Ik heb een administratie gemaakt, waarin uren die gemaakt zijn worden vermenigvuldigd met uurtatief. In eerste instantie werkte dit prima en kreeg ik de bedragen in euro's. Echter vandaag vulde ik bij gemaakte uren een getal met komma in en dat accepteerde acces niet want die maakte daar een heel getal van (tot op heden alleen hele uren gebruikt) Nu bij eigenschappen van gewerkte uren in de tabel lange integer veranderd in dubbele precisie dan kan ik wel getal met komma invoeren, echter dan verdwijnt in mijn rapport het euro teken. Wie kan me helpen dit op te lossen.

Vriendelijke groet,

René van Dis
 
Allemaal logisch natuurlijk. Getallen hebben een opmaak, en een gegevenstype, en als je de combinatie verandert, verandert ook de opmaak. Zeker als het resultaatveld (berekening in een query, mag ik hopen) verandert doordat één van de brongegevens verandert. In een rapport kun je (tekst)velden dan ook prima opmaken, als de opmaak niet naar je zin is. Bijvoorbeeld door het resultaat op te maken als Valuta. Dat werkt niet altijd, als de onderliggende formule niet als valuta kan worden aangezien, bijvoorbeeld doordat er teveel cijfers achter de komma bestaan. In dat geval is het handig om de formule zodanig te maken dat het resultaat geïnterpreteerd kan worden als valuta, bijvoorbeeld door het getal af te ronden op 2 cijfers.
Andere manier is om het resultaat in de formule op te maken als Currency.
 
Hoi Octafish,

Heb inderdaad de berekening via een query laten verlopen. Zojuist eigenschappen in rapport aangepast en toen werkte het weer prima. Hartelijk dank voor uw antwoord. Ben ik enorm mee geholpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan