Film hapert tijdens afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvd

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2014
Berichten
103
Hallo allemaal,

Ik zit met 2 problemen en weet niet of ze met elkaar te maken hebben, maar ze zijn als volgt.

Ik heb de laptop HP 15-cb091nd dat is een:

- core i7
- Nvidia GEFORCE GTX 150 videkaart.

Heb een SSD schijf van 250gb(C:) en een normale hardeschijf van 900gb(D:) ongeveer. de D: schijf heb ik gedeeld in een losse schijf van 150g(Z:). die schijf is soms echt tergend langzaam terwijl die SSD schijf razendsnel is. Ik weet dat een SSD schijf sneller is, maar soms als ik op mijn gesplitste schijf Z: iets open dan duurt dat wel 10 seconden dat het opgestart is. dit lijkt mij niet normaal. op die schijf staan ook films op die ik via een HDMI kabel afspeel op mijn tv. Als ik de film kijk op de laptop speelt ie gewoon zonder problemen af. Als ik de film via de HDMI kabel afspeel, dan gaat de film allemaal haperen op tv. De Z: schijf is gewoon up-to-date en alle drivers en benodigde software is gewoon geïnstalleerd.

Zou mijn trage schijf en het haperen met elkaar te maken kunnen hebben? misschien omdat de schijf te vol aan het raken is? op de Z: schijf is nog 78gb beschikbaar. zal dit te weinig zijn om optimaal te kunnen functioneren?

Ik heb het afspelen van de film getest met verschillende afspeel progamma's (vlc, bs player, windows media player). ik heb ook het afspelen op verschillende TV's geprobeerd.
De video kaart is ook up-to-date.

Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

gr
 
Zonder gegevens van de schijven, zeker van die trage valt er weinig te zeggen.
Tijdelijk oplossing, die je ook herhalen kunt als het nodig is: kopieer de film die je bekijken wilt naar de video map onder Mijn Documenten op de C-schijf.
Heb je Mijn Documenten verhuisd naar de D-schijf, moet je hem uiteraard naar een andere map naar keuze op de C-schijf copyen...
 
Oke. Wat zou je dan willen weten? Ben geen pro op het gebied van computers. Ik zal dat kopiëren is proberen. Kijken of het dan wel werkt.
 
  • Merk type alle gegevens van de trage schijf
  • Idem van de SSD

Onze glazen bol werkt op dit moment niet zo goed.. ;)
 
Post 1 is mij niet zo duidelijk. Je hebt twee schijven 1. SSD = C en 2. schijf 900GB met twee partities, D en Z.

Als ik de film kijk op de laptop speelt ie gewoon zonder problemen af.
Dan is er toch niets aan de hand met de laptop en/of schijf!

Is dat wel de juiste kabel?
 
Laatst bewerkt:
Een HDMI-kabel mag in principe niet langer zijn dan 2 meter anders kan het signaal achteruit gaan.
Al een andere (hdmi) kabel geprobeerd?
 
  • Merk type alle gegevens van de trage schijf
  • Idem van de SSD

Onze glazen bol werkt op dit moment niet zo goed.. ;)

Even topic aanmaken misschien op helmij? :p

Tussen apparaat beheer krijg ik niks gevonden. als ik op eigenschappen druk van de hardeschijf in deze computer kan ik dit zien:

(SSD C: )
NTFS
KXG50ZNV256G TOSHIBA
SDHC CARD
ST1000LM049-2GH172
Windows 10

(Data D: )
NTFS
Dezelfde schijfstations als C:
(Films Z: )
NTFS
Dezefde schijfstations als C:
Windows 10
 
Laatst bewerkt:
Post 1 is mij niet zo duidelijk. Je hebt twee schijven 1. SSD = C en 2. schijf 900GB met twee partities, D en Z.


Dan is er toch niets aan de hand met de laptop en/of schijf!

Is dat wel de juiste kabel?

Toen ik de laptop kocht had ie een SSD (C: ) schijf en een DATA (D: ) schijf. ik heb de DATA schijf na aanschaf gelijk gesplitst, toen werd de FILMS (Z: ) schijf geboren. dit deed ik omdat ik mijn films en studie en alles apart wou houden.
 
De HDMI uitgang gaat via de IGP op een notebook dus niet via de nVidia.

En als dat ding druk is met iets anders zou je zomaar hiccups kunnen krijgen.

Al met Malwarebytes gescand?
De hdd geconroleerd met hdtune of crystaldik?
Al een chkdsk /r erop uitgevoerd op de divers partities?
Het opstarten uitgedund tot alleen de drivers en virusscanner?
 
Ik scan de laptop wekelijks met adwcleaner. Heb de avira virusscanner erop staan.

Als ik CHKDSK uitvoer op de schijf zegt ie: cannot open volume for direct acces.

Chrystaldisk zegt 100%goed en goed over de schijven.
 
Die kabel bij mij is wel 10-15 meter lang.

Code:
HIGH SPEED HDMI MET ETHERNET 5,00 M
Art. code: CMP-CE038-5.0
De High Speed HDMI®-kabel is ontworpen om videoresoluties van 1080p en hoger aan te kunnen, waaronder geavanceerde weergavetechnologieën, zoals 4K, 3D en Deep Color, en een extra, dedicated datakanaal. Dit kanaal wordt ook wel het HDMI® Ethernet Channel genoemd en zorgt ervoor dat de apparaten met elkaar integreren in één enkele kabel.
SpecificatiesOndersteuningGebruikAudio/Video 
TypeHDMI 
Connector 1HDMI A Male 
Connector 2HDMI A Male 
SeriesKönig Computer 
VerguldNee 
Lengte5 m
VerpakkingBlister 
Versie1.4 (HDMI High speed with Ethernet) 
Type AansluitingRecht 
KleurZwart 
AderOFC 
SignaalDigitaal 
Buiten materiaalPVC
 
- Schijf van 150 GB waar 78 van vrij is: geen probleem. Onder 5% vrije ruimte kun je pas problemen krijgen.
- HDMI kabel van >2 meter: geen probleem. Ik gebruik ze van 10 meter en langer. Je zou wel een andere kabel kunnen proberen, om te kijken of er iets met je kabel is.
- Heb je die Z schijf al gedefragmenteerd? Die functie zit ergens in schijfbeheer. Een zwaar gefragmenteerde schijf kan wel voor hickups zorgen.
- Is er misschien een Antivirus/firewall/Cleaner die voortdurend bestanden aan het scannen is? Dat zou voor vertraging kunnen zorgen.
- Ik zou ook eens met een andere computer testen of de TV wel goed met je videobestanden overweg kan.
 
- Schijf van 150 GB waar 78 van vrij is: geen probleem. Onder 5% vrije ruimte kun je pas problemen krijgen.
- HDMI kabel van >2 meter: geen probleem. Ik gebruik ze van 10 meter en langer. Je zou wel een andere kabel kunnen proberen, om te kijken of er iets met je kabel is.
- Heb je die Z schijf al gedefragmenteerd? Die functie zit ergens in schijfbeheer. Een zwaar gefragmenteerde schijf kan wel voor hickups zorgen.
- Is er misschien een Antivirus/firewall/Cleaner die voortdurend bestanden aan het scannen is? Dat zou voor vertraging kunnen zorgen.
- Ik zou ook eens met een andere computer testen of de TV wel goed met je videobestanden overweg kan.

Ik zal hem is defragmenteren. Moet dit altijd als je een nieuwe schijf aanmaakt? Ik heb dit niet gedaan.

Op mijn vorige laptop werkte alles probleemloos.
 
Als ik de film kijk op de laptop speelt ie gewoon zonder problemen af.

Aan bijna alles wat ik lees wordt hier aan voorbij gegaan!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan