Fabrieksinstellingen voor weggeven pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker57

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
142
Hallo, ik vind genoeg informatie op het web over dat je je pc goed moet schonen vooraleer je deze weggeeft of verkoopt.

Nu gaat het om een windows 7, deze wil ik graag weggeven. Ik wil dit doen met DBAN (heb ik al op een usb stick, vaker gebruikt). Echter ik heb de installatie cd roms niet meer. Wel heb ik een windows 7 OEM ooit gekocht. Deze windows 7 kan zelf niet meer op het internet.

Ik mis een uitleg wat ik zou moeten doen na dban, zodat er wel een ‘verse’ windows 7 installatie op komt te staan. Zou iemand mij kunnen helpen?
 
Bedankt. Ik zit nu met het volgende: hij wil de dban usb niet booten. Hij klopt wel (is al gebruikt op andere pc’s) maar krijg de ‘verwijder schijven en media, druk op een knop’ melding. Ik dacht, dan zet ik de secure boot uit in de bios aangeziend at meestal de reden is, maar die optie is er niet in de bios. Ik kan nergens uefi instellingen vinden om de secure boot uit te zetten, zodat hij wel dban wil booten.
 
Een PC waar W7 op staat werkt niet met een uefi maar met een oude vertrouwde bios.
En als je W7 opnieuw installeert hoef je die Dban niet echt te gebruiken, partities verwijderen, nieuwe aanmaken en W7 installeren is prima.
En elke PC/notebook heeft een BBS key, een bootmenu key, die gebruiken met het installatie medium erin.
https://www.desertcrystal.com/bootkeys
 
Maar is er een mogelijkheid dban te gebruiken? Is er een mogelijkheid om in w7 de secure boot uit te zetten bijv (of iets anders wat ervoor zorgt dat ik niet de melding krijg van verwijder media?
 
Je hebt helemaal geen UEFI dus ook geen secure boot optie.

En je dient met een bootable USB stick op te starten waar de installatie bestanden van de W7 oem op staan, 32 of 64bit, waarom je het nu nog steeds over dban hebt ontgaat mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan