Msi GTX 1070 x 8G scherm bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

basbergie

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2017
Berichten
68
Goedenavond,

Ik heb laatst de volgende onderdelen besteld en in elkaar gezet:
Intel Core I5-8600K 3600 Processor
Asus Prime H310-Plus Moederboard
Msi GTX 1070 x 8G Videokaart
Samsung Evo 250 SSD
Seagate 1TB ST1000VX005 HDD
Crucial Ballistix Sport LT - DDR4 2x8gb Ram
Xilence Performance X Modular 750w ATX23 Voeding

Nou heb ik alleen het volgende probleem: Wanneer ik in een spel zit bevriest na verloop van tijd mijn pc.
Het beeld staat op pauze het geluid valt uit en mijn cursor is weg mijn pc lijkt op niks meer te reageren. het enigste wat ik nog kan doen is mijn pc rebooten. Dit gebeurd bij meerdere spellen, soms kan ik voor een uur normaal spelen en soms gebeurt het al na 5 minuten.

In windows zelf gebeurt het nauwelijks, ook heb ik een gpu strestest gedaan en ik had nergens last van.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

Gpu driver verwijderd met DDU en handmatig en vervolgens opnieuw de driver geinstalleerd
Oudere drivers geinstalleer
Ram geheugen om en om eruit gehaald en getest
Bios geupdate naar de laatste versie
Pci kabel vervangen
Ale drivers geupdate
Ook heb ik in het Nvidia control panel Debug mode aangezet en Power management naar maximale performance gezet
De Temperaturen lijken mij ook normaal hij komt niet hoger dan 60 graden.

Weten jullie een oplossing?

Bij voorbaat dank!
 
In de reviews lees ik veel negatiefs over de grafische kaart. Deze is vaak stuk. Kopers zeggen dat het te maken heeft met Micron geheugen maar misschien heb jij Samsung geheugen. Ik lees dat het overal wel aan kan liggen want er worden allerlei verschillende gebreken gemeld.

https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814127947

Ik zou daarom de Windows logboeken raadplegen, een test doen met de grafische kaart, de grafische kaart verwisselen zodat je daar uitsluitsel over krijgt en niet weer een zelfde nemen. Succes
 
Is het altijd bij hetzelfde spel, of 1 specifiek spel? En welk spel is dat dan.
Ik vraag dit, omdat de pc van mijn dochter exact hetzelfde probleem heeft (met een andere videokaart dan de GTX 1070) en ik er maar niet achter kan komen waar het probleem zit. Al verschillende videokaarten geprobeerd, maar dat loste het niet op.


Ik ben dus heel nieuwsgierig of iemand hier het antwoord weet op dit probleem.
 
Ik heb momenteel bios Versie 0803 maar ook met 0401 werkte hij niet.
Het probleem komt voor bij Total war Warhammer en bij Overwatch meer spellen heb ik nog niet geprobeerd maar ik verwacht dat het bij deze spellen ook het geval is.

Ondertussen heb ik alternate gebeld en ze vertelde dat ze inderdaad het probleem vaker horen dus dat ik hem om mag komen ruilen. Wanneer ik dit heb gedaan laat ik het weten of het hiermee opgelost is.
 
Ondertussen mijn videokaart omgeruild voor een nieuwe en helaas bleek het probleem nog steeds voor te komen.

Ook heb ik afterburner gedownload en de fans op max gezet dit hielp ook niet.

Zou het dan misschien aan mijn voeding kunnen liggen?
 
Voeding lijkt me ver gezocht, is een 750 Watt met Gold certificaat...
Aangezien je vrijwel alles geupdate hebt, incl de BIOS vraag ik me af of je wellicht ook de firmware van je SSD hebt bijgewerkt, want dat mis ik in je opsomming..?
 
Voeding lijkt me ver gezocht, is een 750 Watt met Gold certificaat...
Aangezien je vrijwel alles geupdate hebt, incl de BIOS vraag ik me af of je wellicht ook de firmware van je SSD hebt bijgewerkt, want dat mis ik in je opsomming..?

Ow dit ben ik inderdaad vergeten te melden ik heb met Samsung magician wat geüpdatet dit werkte ook niet.
 
https://www.msi.com/Graphics-card/support/GEFORCE-GTX-1070-GAMING-X-8G#down-driver&Win10 64
Firmware update voor die kaart via de live update al gecontroleerd of die er is?

Overigens plakken fabrikanten zelf die certificaten eraan, in het verleden waren de voedingen van dat merk behoorlijk prut, even eentje lenen als je er zelf niet eentje hebt om het uit te proberen, een 500Watt is voldoende, die 750Watt is schromelijk overdreven overigens.

Oké ik ga dit morgen even proberen ik hou jullie op de hoogte!
 
Bij de pc van mijn dochter lijkt het probleem opgelost te zijn door.....een verse installatie van windows.
Ook bij deze pc was er spraken van een wisseling van videokaart en ondanks dat ik eerst de oude videodriver had verwijderd met driversweeper was er kennelijk een bitje scheef blijven staan.

Dus als al het bovenstaande het probleem niet oplost raad ik u aan een verse installatie van windows te doen.
 
Na een hoop dingen geprobeerd te hebben had ik maar besloten even de cpu eruit te halen. Nou bleken er 3 pinnetjes een klein beetje gebogen te zijn in de socket van het moederbord. Meteen een nieuw moederbord besteld en hij werkt nou prima.

Ik ga wel even kijken of ik dit nog met de garantie kan regelen het lijkt me namelijk zolang je de cpu gewoon goed in de socket doet je niet meer kan doen om dit probleem te voorkomen.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan