Biostar A68N-5600 start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Berichten
725
Goedemorgen Helpmij-ers,

Ik heb een aantal embedded systemen hier waar Windows 10 IOT op gaat draaien. Hiervoor gebruiken we het A68N-5600 moederbord van Biostar. Echter hebben we met een levering van 20 borden 19 borden waarbij het volgende probleem optreedt.

De eerste keer kunnen we netjes opstarten en instellingen wijzigen. Dit gaat dan vooral om het instellen van een BIOS wachtwoord en datum/tijd wijzigen. Na een reboot start het bord vervolgens op tot het Biostar-logo en daar houdt het op. Het bord lijkt volledig te zijn 'bevroren'. Ik kom niet in de BIOS, systeem start niet door tot Windows, ik kan ook Num-Lock niet meer uitdrukken. Rechtsonderin wordt dan gesproken over code '9C', wat zou betekenen dat er gezocht wordt naar een bootable USB. Goed, een stick met Acronis erin gestopt en reboot gedaan, geen verbetering.

We hebben de CMOS al gereset (meerdere keren). Ook alle hardware behalve het scherm afkoppelen heeft geen effect. Ik wil nu de BIOS terugzetten naar fabrieksinstellingen maar zelfs dat gaat niet lukken omdat ik niet in de BIOS kom.

Heeft iemand advies over wat we eventueel nog kunnen proberen? Alvast bedankt!
 
Zo'n situatie duidt er vaak op dat het bootdevice niet gevonden wordt, of dat het bootrecord corrupt geraakt is.
Kan de pc gestart worden vanaf een bootcd, zoals bijv Hirens Boot CD?
Als dat wel kan, dan is het bijna zeker een boot-device probleem.
 
Rechtsonderin wordt dan gesproken over code '9C', wat zou betekenen dat er gezocht wordt naar een bootable USB. Goed, een stick met Acronis erin gestopt en reboot gedaan, geen verbetering.
Ja, hij boot nergens naar toe. En als ik geen bootdevice zou hebben zou ik in ieder geval in de BIOS moeten kunnen komen, wat nu dus ook niet lukt.

Wat wil je gaan gebruiken? UEFI met een GPT schijf of Legacy/CSM met een MBR schijf?

http://www.biostar.com.tw/app/en/mb/introduction.php?S_ID=885
Miss. staat er wat bij de faq wat kan helpen.
http://www.biostar.com.tw/app/en/support/faq.php

Deze systemen worden legacy met een MBR schijf gebouwd.

Even voor de beeldvorming; het zijn weliswaar borden voor de consumentenmarkt, maar ik werk voor een niet nader te noemen bedrijf dat muziek- & mediasystemen produceert voor de horeca. Daar zijn deze systemen dan ook voor bedoeld.

En welke bios versie wordt er gebruikt?

En met alleen de CPU en geheugen kom je ook niet in de bios?

En de bootschijf was nog niet ingedeeld?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
BIOS versie 4655W623.BSS

Alleen CPU en geheugen maakt geen verschil.

Schijven worden via kloonmachine vanaf een kloondisk gekloond. We hebben al meerdere van deze machines (met dit moederbord en gekloond vanaf dezelfde disk) bij klanten staan. Kan dus niet aan de schijven liggen.
 
Heb je er nog een usb muis, keyboard aanhangen?
Wissel beiden eens voor een ander?
 
Is al een wat ouder topic, maar toch een update. Na lang contact met de fabrikant toch deze borden teruggestuurd voor reparatie.
 
:thumb: Laat nog eens weten hoe het afgelopen is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan