Selecteren op datum velden in Queries

Status
Niet open voor verdere reacties.

Worf23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Berichten
2
Beste iedereen,

in een tabel heb ik diverse records (lijnen met persoonsgegevens) telkens met een uniek nummer (bv volgnummer uniek per persoon niet per lijn).
Sommige personen hebben 2 of meerdere vakantieperiodes in deze lijst staan, nu zou ik in mijn eindresultaat enkel de meest recente periode nodig hebben.

bv

12345 Jan Janssens 23/07/2017 31/10/2018 Eindhoven
12345 Jan Janssens 13/10/2017 30/11/2018 Brussel
12345 Jan Janssens 1/01/2018 31/12/2018 Antwerpen

Zou dit moeten worden

12345 Jan Janssens 1/01/2018 31/12/2018 Antwerpen

ook een bijkomende vraag, moet mijn datumveld dan als eigenschap (datum/tijd) hebben of kan dit een gewoon tekstveld zijn.

ik werk met Office 2013.

Bedankt
 
ook een bijkomende vraag, moet mijn datumveld dan als eigenschap (datum/tijd) hebben of kan dit een gewoon tekstveld
Leg evens uit wat de meerwaarde is van een datum opslaan in een tekstveld; je bent niet de eerste die dat don’t, en zal ook zeker niet de laatste zijn, maar ik heb nog nooit iemand gesproken die mij het nut ervan heeft kunnen uitleggen. Dat is er dus ook niet. Datums sla je op in een datumveld, punt.
Wat je vraag betreft: je zult een subquery moeten gebruiken (kunnen; er zijn ook wel andere oplossingen maar een subquery is het makkelijkst) waarin je de datum filtert op de hoogste waarde. Die subquery is dus het criterium voor het datumveld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan