• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelformule met datum als criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

SusanM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2018
Berichten
4
Goedemorgen,

daar ben ik weer. Ik zou graag in het bijgevoegde werkblad het aantal bestellingen per datum en de omzet per datum willen berekenen.
Ik heb er zelf een tijdje op zitten zwoegen, maar krijg als resultaat elke keer het zeer frustrerende #WAARDE! als resultaat.:rolleyes:

Ik heb zelf het vermoeden dat de fout wordt veroorzaakt door de datumnotatie, maar ik kom er niet achter óf dit inderdaad zo is en hoe ik het kan aanpassen zodat de formule wél werkt.

Wie o wie van de excel-helden kan mij helpen ?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld_excel_13-07-2018.xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Ik zie geen functies die gebruik maken van kolom A
 
het aantal bestellingen per datum (in dit geval 1 juli 2018):
Code:
=SOMPRODUCT((INTEGER($A$4:$A$18)=DATUMWAARDE("1-7-2018"))*($B$4:$G$18="ja"))
en de omzet per datum:
Code:
=SOMPRODUCT((INTEGER($A$4:$A$18)=DATUMWAARDE("1-7-2018"))*($B$4:$G$18="ja")*($B$3:$G$3))
In kolom A staan zoals vermeld datums EN TIJDEN, dat maakt afronden noodzakelijk (via INTEGER functie) als je geen hulpkolom gebruikt. Je kan ook de gewenste opzoekdatum in een cel zetten en hier direct naar verwijzen, dan is de DATUMWAARDE functie overbodig.

Tip voor de toekomst: geef in voorbeelden ook even (handmatig) aan wat voor uitkomst je verwacht voor een aantal regels.
 
Laatst bewerkt:
Nou, het is gelukt hoor. Mijn dank is weer heel groot.

Note to myself : in het vervolg eerder hulp inroepen en niet zo lang zelf blijven prutsen... Scheelt heel veel tijd :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan