import probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
711
Als ik de excel "import_1" wil importeren in tabel "MOB-meldingen"
dan gaat het niet goed met kolom "MOB codes"
hij zet bij de import getallen om naar een letter

hoe kan ik deze import bewerking automatisch laten gebeuren als ik in frm_menu op btn "knop33" druk ?

graag jullie advies

Bekijk bijlage MOB-meldingen.zip
 
In welk veld dan ?

in VBA:

Code:
   DoCmd.RunSavedImportExport "Import-Mob-meldingen"
 
Laatst bewerkt:
snb - ga ik testen
hebt ge ook kunnen kijken waarom de import niet goed loopt voor veld mob-codes in tabel MOB-meldingen
van een 2 en een 002 maakt hij een B
 
Na mijn import bevat dat veld in de drie records de repektievelijke waarden '002', '2' en 'R'

Voor de import gebruik ik de volgende code:

Code:
Sub M_snb()
    DoCmd.TransferSpreadsheet 0, 9, "nieuw", "J:\temp\MOB-meldingen\import_1.xlsx", -1
end sub
 
snb,

heb dit achter knop33 gezet en import werkt doch hij vult tabel "MOB-meldingen" niet aan, hij maakt een nieuwe tabel "nieuw"
hoe koppel ik deze aan de juiste tabel "MOB-meldingen" ?

Code:
Private Sub Knop33_Click()
    DoCmd.RunSavedImportExport "Import-Mob-meldingen"
    DoCmd.TransferSpreadsheet 0, 9, "nieuw", "L:\Operatie\Performance Overzichten\performances klanten\importeren MOB\import_1.xlsx", -1
End Sub
 
Goedemorgen,

Als je in het ontwerp van tabel MOB meldingen het veld MOBCODE aanpast, dan krijg je wel de juiste gegevens te zien. Weergave besturingselement staat op Keuzelijst met invoervak, deze veranderen in tekstvak. In dit forum heeft Octafish al vaak uitgelegd dat je dit op een formulier moet instellen en nooit in een tabel.
Dan zou ik het Excel bestand koppelen aan deze database. Zorg ervoor dat de bestandsnaam altijd hetzelfde blijft, bijv. Import_1.
Code:
        With DoCmd
            .SetWarnings False
            .RunSQL "INSERT INTO [MOB-meldingen] ( MELDINGNUMMER, DEBITEURCODE, DEBITEURNAAM, LAADNAAM, LAADADRES, LAADPOSTCODE, LAADPLAATS, LAADLAND, MELDINGDATUMTIJD, OPDRACHTNUMMER, VOLGNUMMER, ACTIVITEITID, REFERENTIE, WAREHOUSEORDER, LOSNAAM, LOSADRES, LOSPOSTCODE, LOSPLAATS, LOSLAND, MOBCODE, MOBOMSCHRIJVING, MOBTOELICHTING, Transporteur, [Reactie Warehouse], [Bon retour], Orderpicker, [DEB WMS])" _
                  & "SELECT Import_1.MELDINGNUMMER, Import_1.DEBITEURCODE, Import_1.DEBITEURNAAM, Import_1.LAADNAAM, Import_1.LAADADRES, Import_1.LAADPOSTCODE, Import_1.LAADPLAATS, Import_1.LAADLAND, Import_1.MELDINGDATUMTIJD, Import_1.OPDRACHTNUMMER, Import_1.VOLGNUMMER, Import_1.ACTIVITEITID, Import_1.REFERENTIE, Import_1.WAREHOUSEORDER, Import_1.LOSNAAM, Import_1.LOSADRES, Import_1.LOSPOSTCODE, Import_1.LOSPLAATS, Import_1.LOSLAND, Import_1.MOBCODE, Import_1.MOBOMSCHRIJVING, Import_1.MOBTOELICHTING, Import_1.Transporteur, Import_1.[Reactie Warehouse], Import_1.[Bon retour], Import_1.Orderpicker, Import_1.[DEB WMS] " _
                  & "FROM Import_1 " _
                  & "WHERE (((Import_1.MELDINGNUMMER) Not In (SELECT [MOB-meldingen].MELDINGNUMMER " _
                  & "FROM [MOB-meldingen];)));"
            .SetWarnings True
        End With
Bijgevoegde code (dit is een toevoeg query) onder de knop33 plaatsen waarbij ik er van uit ga dat een MELDINGNUMMER uniek is.

Gr. Jan
 
hoi,
Tabel invoervak aangepast naar tekstvak
ik heb excel gekoppeld doch krijg volgende foutmelding 3131
acces.png
 
Hallo,

Je hebt een kopieer foutje gemaakt.
"FROM Import_1 " _ heb jij vervangen door "FROM Import" _
Achter import komt eerst een spatie, "FROM Import " _ zou moeten werken.
Succes.

Gr. Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan