• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken met meerdere criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

MGM

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
102
Beste,

Zie het bijgevoegde excel document.

Ik heb enkele locaties met onderhoud, vanuit hier heb ik een draaitabel gemaakt. Deze is opgebouwd uit vier locaties, elke locatie heeft maximaal vijf fonds codes, startende van 00 t/m 40, die per 10 omhoog gaan, en kosten per jaar hebben.

Ik ben op zoek naar een formule die in tabblad 'Naam Locatie 1' geel gearceerd staat. De voorwaarde is dat de twee rood gearceerde cellen, (die op elk tabblad terug komen) overeen moeten komen met de in het draaitabel aangegeven waarden, van 'LOC1' en '20'. Dus in cel K5 die geel gearceerd is, moet het bedrag van 25.314,6 komen te staan. Uiteindelijk geldt dit voor alle tabbladen.
Het tabblad 'Naam Locatie 2' is dezelfde info vanuit het draaitabel nodig, maar die moet in het draaitabel starten bij LOC2, etc.

Wie weet hier een slimme formule voor? Bekijk bijlage Kosten inzichtelijk maken.xlsx

Alvast bedankt.
MGM
 
Voor locatie1:

Code:
=DRAAITABEL.OPHALEN("Som van "&K4;Draaitabel!$A$1;"Objectcode";"LOC1")
 
Bijna.
Met de gegeven formule wordt de som van 2018, van LOC1 weergegeven. Ik ben op zoek naar het bedrag wat achter '20' staat aangegeven. Dit bedrag is 25.314,6.
 
Te moeilijk om het zelf even aan te passen?

Code:
=DRAAITABEL.OPHALEN("Som van "&K4;Draaitabel!$A$1;"Objectcode";"LOC1";"Fonds";"20")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan