• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel macro VSA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mkampen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2018
Berichten
2
Ik wil een macro/VSA maken die de gegevens die worden ingevuld op sheet1 opgeslagen worden bij sheet2 dmv een opslaanknop
Als je vervolgens sheet1 leegmaakt moeten de gegevens bewaard blijven in sheet2.
Hoe doe ik dit?
Welke macro moet ik gebruiken?
Welke VSA moet ik gebruiken?
Het maken van de opslaanknop lukt mij en het lukt me ook om de gegevens van sheet1 naar sheet2 te krijgen maar als ik sheet1 leegmaak verdwijnt het ook in sheet2, vandaar mijn vraag.
 
Als je even laat zien wat je al hebt dan praat het wat makkelijker. Dus even het excelbestandje met de code plaatsen.
 
Een xlsx bevat geen macro’s, dus knoppen daarop doen niks. Plaats een bestand met de VBA die je nu hebt.
 
Misschien eerst een basiscursus volgen voordat je aan VBA begint?
Code:
=SUM(F13+F14+F15+F16+F17+F18)=sum(F13:F18)

Alleen een knop kan iedereen plaatsen VSA ken ik niet. De tab 'Total' is een soort kopie? Mijn voorkeur gaat uit om de gegevens gestructureerd op te slaan in een tabel. (zie tab 'Dbase') test het voorbeeldje maar eens.

De code is gemaakt in VBA en werkt alleen correct in jouw voorbeeldbestand.
Code:
Sub VenA()
  ar = Sheets("Daily timesheet workshop").Range("B8:F18")
  ReDim ar1(5, 6)
  For j = 6 To UBound(ar)
    If ar(j, 2) <> "" Then
      For jj = 1 To 5
        ar1(t, jj + 1) = ar(j, jj)
      Next jj
      ar1(t, 0) = ar(1, 2)
      ar1(t, 1) = ar(3, 2)
      t = t + 1
    End If
  Next j
  With Sheets("dbase").ListObjects(1)
    .Range.Cells(IIf(.ListRows.Count = 0, 1, .ListRows.Count + 1), 1).Offset(1).Resize(t, 7) = ar1
  End With
  Range("C8,C10,B13:F18").ClearContents
End Sub
 

Bijlagen

  • Derving Tool Brood.xlsb
    38,5 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan