selecteren in elements

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Ik wil op een foto van een tram een gezicht verbergen of onzichtbaar maken. Dan moet je selecteren met je muis, filter en dan pixel. Gewoon selecteren lukt niet omdat ik met fotoshop elements en de linker zij balk ergens op geklik hebt en dan doet de muis wat anders dan wat ik wil. Ik weet niet hoe je weer gewoon de standaard instellingen doet.
 
Gewoon selecteren lukt niet omdat ik met fotoshop elements en de linker zij balk ergens op geklik hebt en dan doet de muis wat anders dan wat ik wil.
Wat is dit voor zin? Ik heb geen idee wat er staat.... Sowieso lijkt het mij logisch dat je eerst het gebied selecteert wat je wilt aanpassen (in dit geval het gezicht) en dat je daarvoor een muis of een pen gebruikt. Jij wekt de indruk dat je dat selecteren met een toetsenbord zou willen doen. Want dat het niet lukt met de muis. Als je ergens een menu hebt aangeklikt, dan lijkt het mij logisch dat je dan eerst die actie af moet maken. Als dat niet kan, om wat voor reden dan ook, zou ik eerst op <Escape> drukken om de handeling af te breken (of <Ctrl>+<z>). En als dat niet lukt, het programma opnieuw starten en overnieuw beginnen.
 
Ik wil inderdaad gewoon het gebied selecteren, uiteraard met de muis en dan het vakje zwart maken of via filter en pixels het onzichtbaar maken. Alleen gewoon selecteren lukt niet meer omdat ik in de zijbalk per ongeluk heb geklikt op handje, of rode ogen of witte tanden of tekst of uitsnijden enzovoort. De selectie doet dan één van deze dingen wat ik niet wil. Ik wil gewoon een selectie (vierkantje) en daarna bepalen wat ik met het vierkantje doe.
 
Opgelost. Mijn werkbalk links bevatte alleen wijzigen en tekenen. Er zijn veel meer menu's. Dat wist ik niet en nu staat selectie ook links.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan