Excel VBA omzetten naar Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Berichten
391
Ik heb in Excel een bestand gemaakt met vba codes, helaas is dit niet te gebruiken op een Android Tablet

Nu vroeg ik me af hoeveel werk het is om de vba codes uit een Excel bestand om te zetten naar google spreadsheets

En of het bestand dan wel werkt

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Zou ik u het bestand via een privé bericht doorsturen zodat u kan kijken wat er mogelijk is?
 
Ik denk dat dat niet veel gaat helpen, ik werk nooit met google spreadsheets, en ook niet met google apps script.
Kan je niet een klein anoniem excel voorbeeldje plaatsen, misschien is je VBA code te vervangen door een aantal formules.
Daarna is waarschijnlijk het aangepast excel bestand makkelijker om te zetten naar een google spreadsheet.

Misschien kan je ook zelf wat dingen uitzoeken, google dan "google apps script excel vba convert" of kijk hier, http://ramblings.mcpher.com/Home/excelquirks/gooscript
 
Laatst bewerkt:
Het is o.a. een macro om een rapport te printen, een code die bij klikken op de cel een vinkje of een kruisje in een kollom zet, een code die bij selecteren van een serienummer op blad 1 deze overneemt op het rapport op blad 2
 
Lijken me alle drie dingen waar je niet per se vba code of google apps script voor nodig hebt.
Een goed ontwerp van de spreadsheet en kennis van het printen zou volgens mij voldoende moeten zijn.
Hierbij wou ik het laten en andere helpers de kans geven om te reageren, succes.
 
Laatst bewerkt:
Google script is java, ik ken er niet zoveel van, een paar jaar terug heb ik hier op helpmij ooit iemand kunnen helpen met het omzetten van Excel VBA naar google java. (het was een klein stukje code)
Misschien kan ik iets betekenen voor U maar dan moet ik de VBA code weten. (ik beloof niets)
 
Beste gast0660,

Alvast bedankt, is het mogelijk dat ik u het bestand via mail verstuur?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan