externe harddisk lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre2

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2010
Berichten
117
Hallo allemaal

Ik wil mijn externe harddisk via usb aankoppelen op mijn laptop . het is een harddisk uit een gecrashte pc.
Een keer is het gelukt en kon ik de bestanden zien . Wilde hem toen gelijk op laptop aansluiten met Win 10.dat lukte niet om daar bestanden over te zetten , niet zichtbaar.
Terug naar laptop Win 7, die het ook niet meer laat zien .

Externe schijf ook niet zichtbaar in Schijfbeheer,

Weet zelf even geen oplossing meer

Misschien jullie wel

Vriendelijke groet , Andre
 
Ik zou het met een live dvd van Linux proberen. Die ziet vaak wat meer dan Win.
En niet zo snel de HDD in een kliko gooien voordat je alles hebt uit geprobeerd.

Ik heb menig bestanden op een gecraste HDD zo kunnen redden.
Wil niet zeggen dat het bij jou ook gaat lukken, want garantie heb je natuurlijk niet maar het is altijd het uitproberen waard.
 
Laatst bewerkt:
Niet in de bios dan ook niet in het OS, heeft niets met het OS te maken, ook Linux ziet dan niks en die ziet sowieso niets meer dan Windows, rare mening.
 
En waar staat dat de schijf niet in de bios te zien is?
Zo raar is mijn mening niet hoor.

En de info geeft dat het een keer gelukt is, dus het kan mogelijk zijn.
 
Eerst een vraag. Wat wil je met die schijf? Data overspelen naar iets anders of gewoon data wissen en dan zoals aangegeven kliko?

In het eerste geval lukt het wel eens vaker met een overnachting in de diepvries. Daarna data direct overspelen als hij herkend wordt.
Schijf verder niet meer gebruiken. Dan is onderstaande van toepassing.

Kliko en je data mogen niet meer te lezen zijn?
Heb je een hdd al eens open geschroefd? Altijd leuk om dat eens te doen. Dan geeft je uiteindelijk een tik op de schijven met de hamer en dan kliko.
Anders met een schroevendraaier 2 of 3x door de behuizing en dan kliko.
 
Spint die schijf überhaupt wel (is te voelen)?
Het is een harddisk uit een gecrashte pc.

Waarom crashte die pc? Model 'Kliko' is wel goed voor de economie.;):d:d:d
 
Hallo allemaal

Ik blijf het nog even proberen, bedankt voor jullie antwoorden.

Ik wil wat bestanden overzetten en verder mag hij weg

Vriendelijke groet ,Andre
 
Windows kan zeer slecht tegen harde schijven die niet meer reageren, dat Windows vast loopt (of lijkt te lopen) in zo'n geval is normaal.

Harde schijf in je pc hangen (of met een adapter - docking aan je pc hangen, maar dan moet je dat wel in huis hebben), opstarten met een live dvd met Linux en dan kijken of er nog iets over te zetten is, zo zou ik het doen.

Wat je in elk geval NIET moet doen is zelf de drive open schroeven, de kans dat je er dan ooit nog wat afkrijgt daalt dan enorm snel.

Baat het niet, schaadt het niet. Je kan het allicht proberen. Volgende keer backup van backup maken, het is niet anders.

Veel succes en laat je weten of het nog gelukt is?
 
Laatst bewerkt:
Lees de startpost eens.........

Hoeft niet, inhoud is duidelijk. Mijn opmerking is meer van algemene aard. Een dockingstation kan altijd gemakkelijk zijn ook als je interne schijven uit de pc haalt en als externe schijven defect raken. Zo heb ik een externe schijf die defect was uit de behuizing gehaald en die gebruik ik nu in het dockingstation. Werkt nog prima.
 
Lees de startpost eens.........

Ik snap het wel, het is een interne hdd die extern is gemaakt, maar toch niet wordt gezien.
Ooit zoiets bij de hand gehad, heb de schijf toen aan een adapter gehangen die er een NAS van maakt (dus in het netwerk zet) en ik kon zo alle bestanden redden.

Dingen kosten niet veel, dus altijd handig om in huis te hebben.
Het is een tip.
 
Er zijn externe schijven met gelijk een USB interface, kun je verder helemaal niets meer mee als die niet meer wordt gezien, kun je ook niet in een PC erbij hangen.
De TS is al gillend weggelopen door al die niet ter zake doende reply's.:eek:
 
kun je ook niet in een PC erbij hangen.
En jij adviseert dat wel, als eerste zelfs in deze topic? Terwijl je dus weet dat er schijven zijn die niet in een pc gehangen kunnen worden?
Hoezo, waarom doe je dan andermans tips als zijnde niet ter zake?
Of je glazen bol heeft gewerkt en je hebt kunnen zien wat voor een externe schijf de TS heeft.

Of te wel, kraak andermans reacties niet zo af en let eens op je eigen reacties.

De TS is al gillend weggelopen
De TS zal heus nog wel komen om te vertellen of het gelukt is. En btw, het is mooi weer, maar ook de Tour was op tv, er is tennis momenteel en zo direct begint de finale WK voetballen. Met andere woorden: de TS kan wel wat anders zijn gaan doen, het strand of aan ergens aan het water zitten of gewoon in zijn eigen tuin, is namelijk ook een optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan