• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het scherm documentacties is storend !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jodelo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Berichten
87
Hallo beste forumleden:

Ik heb sinds enige tijd Office 2016 aangeschaft en had eerst een probeerversie waarin ik onderstaand probleem niet had.
Steeds als ik Excel open verschijnt aan de rechterzijde het scherm Documentacties.
Hoe kan ik dit uitschakelen, het irriteert mij mateloos dat dit steeds verschijnt.

In eerdere versies kon je dit scherm uitzetten in het opties venster, maar hier vind ik deze functie niet, tenzij het nu natuurlijk ergens anders zit.
Heb al overal op Internet gezocht maar kan de oplossing tot op heden niet vinden.
Kan iemand mij helpen ??

m.vr.gr.
Jo
 
Geen idee welk scherm je bedoelt.
Kan je er een plaatje van laten zien?
 
Gok maar wat. > Tabblad View/Beeld > Weergeven/Verbergen staat die daar niet bij?
 
Gok maar wat. > Tabblad View/Beeld > Weergeven/Verbergen staat die daar niet bij?

Hoi Senso:
Staat er wel bij maar na uitschakeling komt het toch weer steeds terug.
 
Laatst bewerkt:
Plaats dat document eens.
 
Heel vreemd inderdaad. Dat heb ik nog niet eerder gezien en het enige dat ik kan verzinnen is om dit in de ThisWorkbook sectie op te nemen:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Application.CommandBars("Document Actions").Visible = False
End Sub
Bekijk bijlage overzicht_bank.xlsm
 
Heel vreemd inderdaad. Dat heb ik nog niet eerder gezien en het enige dat ik kan verzinnen is om dit in de ThisWorkbook sectie op te nemen:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Application.CommandBars("Document Actions").Visible = False
End Sub
Bekijk bijlage 327213

Hallo edmoor:

Dat helpt inderdaad, maar dan zou ik dat in alle nieuwe werkmappen moeten doen.
Mij valt wel op dat ik bij enkele bestanden die opgeslagen zijn met de xlsx extensie, dit probleem zich niet voordoet.
Zou het kunnen dat dit iets te maken heeft met bestanden opgeslagen met ingeschakelde macro's ??
 
Misschien dit:
Klik onderin dat ongewenst geopende scherm op "XML-uitbreidingspakket loskoppelen."
Klik vervolgens bij de dan geopende vraag op Ja.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dit:
Klik onderin dat ongewenst geopende scherm op "XML-uitbreidingspakket loskoppelen."
Klik vervolgens bij de dan geopende vraag op Ja.

Hoi edmoor:

Ik had deze optie wel gezien maar wist niet wat er zou gebeuren als ik deze loskoppel.
Heb het bij deze map gedaan en inderdaad is het scherm nu verdwenen.
Als dit het probleem verhelpt zonder dat ik andere functionaliteit mis dan ben ik tevreden.
 
Ok dan.
Mocht je toch functionaliteit missen dan laat het hier maar weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan