Zelfbouw Gaming-systeem tips

Status
Niet open voor verdere reacties.

unix

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2014
Berichten
171
Hallo allemaal

In 2016 had ik hier raad gevraagd voor een studie laptop en dat is heel goed bevallen. Nu zou ik graag voor wat ontspaning een gaming desktop willen aankopen. Liefst eentje dat zelf samengesteld is.
Doel van het systeem : Recente games minimum op 1080@60fps/1440p 144Hz, streaming
Model : Desktop
Budget : 1500 euro +- (enkel voor het systeem, exclusief toebehoren)
Geheugenopslag: SSD is een must, 1TB hdd heb ik voldoende
Intel of AMD : Liefst Intel ben het jaren zo gewoon
Twijfels over : GTX1070 of GTX1070ti nemen. Overpowered of voldoende?

Rondgekeken op internet kom ik op deze samenstelling uit : Klik hier

Dus ik had graag wat advies of deze build/budget wel voldoende is of het nog beter kan ?

Alvast bedankt voor het advies!
 
Een i7 om te gamen is niet echt nodig en vloeistof koeling maakt bijna altijd meer herrie dan een goede CPU luchtkoeler en echt beter koelen ze ook niet.

En standaard is tegenwoordig toch wel 16GB intern.

Voeding zou wat minder mogen, een GTX1070Ti, die bijna draait als een 1080 overigens, heeft aan een 500Watt al voldoende, modulair is idd wel handig, ding is gemaakt door HEC en die zijn wel betrouwbaar.

Voor de rest een prima samenstelling.
 
Rekeninghoudend met uw advies kom ik uit op het volgende : klik hier

Zou dit een betere combinatie zijn? Reviews van Noctua zien er betrouwbaar uit. Of toch deze Noctua .Van supernova voedingen zijn er enkel van 550 watt.
 
Laatst bewerkt:
Gaming en zélf streamen?
Zelf heb ik geen ervaring met streamen, maar enkele streamers die ik ken gaan voor een i7.
Ik zou daar zeker over nadenken.
 
ik ben geen streamer in de zin van dat ik het niet als een hobby doe of extreem veel. Maar zo x1 per 2 weken eens via twitch op 720p@30fps is voldoende. Het is gewoon maar om gameplay te sharen met vrienden tijdens wat moeilijke stukken voor elkaar beter beeld te geven hoe alles in elkaar zit. Vond het puntje streaming gewoon belangrijk om erbij te vermelden.
 
Okay, dan zou een i7 geen prioriteit hebben inderdaad. :)
 
Zou je 2e winkelmandje even aanpassen, je hebt 2 van die Noctua processor-koelers geselecteerd... :confused:
Zijn wel goed die Noctua's, heb hier zelf een NH-D14 op een i7 6700K zitten, voortreffelijk...wordt onder full load tijdens een 20 min stress niet warmer als 61 graden :thumb:

Verder ziet het er strak uit..... hoewel ik zelf nooit een MSI moederbord zou kopen maar dat is persoonlijk. Ik kies voor Asus, Gigabyte of ASRock.
 
Link is geupdated & bedankt voor de tips :thumb: Dan is het hierbij zeer duidelijk wat ik ga bestellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan