vorig bestand openen cel wijzigen, opslaan en sluiten en weer terugkeren naar huidige

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjarlatanSjakie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2018
Berichten
3
Hallo helpmij,

Allereerst mijn complimenten voor jullie site. Ik heb al veel oplossingen gevonden via jullie. Maar aan deze kwam ik momenteel even niet uit vandaar dat ik nu voor de eerste keer een vraag aan jullie stel:
Ik ben een bestandje aan het maken voor het maken van facturen. Je begint op een blanco formulier, als de gegevens ingevuld zijn slaat het programma het bestand op onder een andere naam (naam en adres van ingevulde klant).
Wat ik graag zou willen is dat na het opslaan onder deze andere naam, het "oude" nog een waarde van een cel gewijzigd wordt i.v.m. factuurnummer.(cel t80 en t81, in bestand met de opgeslagen naam, moet gekopieerd worden en geplakt in cel h80 en h81 in het "blanco" bestand.
Heb hiervoor de volgende code ingevuld:
Code:
Range("t80:t81").Select
Selection.Copy
 ChDir "C:\facturen\Facturen en offerteprogramma\programma"
 Workbooks.Open Filename:="C:\facturen\Facturen en offerteprogramma\programma\Blanco factuur.xlsm"
  Sheets("Factuur Offerte tabel").Select
  ActiveSheet.Unprotect Password
  Range("h80:h81").Select
  Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
      :=False, Transpose:=False
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveSheet.Protect Password
    Range("D10").Select
 ActiveWorkbook.Save
 Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.Close

End Sub

Probleem is dat deze code de ene keer wel werkt en de andere keer weer niet.

heb ook een andere code geprobeerd maar deze code gaf ook de foutmelding fout no9

andere code:
Code:
Dim WB As Workbook  'Bronbestand
Dim WB2 As Workbook 'Doelbestand
 Set WB = ActiveWorkbook 'bronbestand; huidige geopende bestand

    
    Set WB2 = Workbooks("C:\facturen\Facturen en offerteprogramma\programma\Blanco factuur.xlsm") 
   
    
        Set WB2 = Workbooks.Open(Filename:="C:\facturen\Facturen en offerteprogramma\programma\Blanco factuur.xlsm")
    
   WB2.Activate
   WB2.Worksheets("Factuur Offerte Tabel").Activate
   With WB2
 ActiveSheet.Unprotect Password:="cor" 'Beveiliging uitzetten
    Range("h80:h81") = WB.Worksheets("Factuur Offerte Tabel").Range("t80:t81")
  ActiveSheet.Protect Password:=
 Range("D10").Select
    ActiveWorkbook.Save
    Application.DisplayAlerts = False
    ActiveWorkbook.Close
ActiveSheet.Protect Password
Range("D10").Select
end with 
 End If
  End Sub

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Waarom vul je het factuurnummer niet in voordat je dat bestand opslaat?
 
na het opslaan onder een andere naam kopieert hij de waarde in cel t80 en t81, zodat in het bestand "blanco factuur" het voorstel voor factuurnummer +1 is
 
Zonder je bestand kan ik er alleen maar van zeggen dat ik dat de verkeerde volgorde vind waarmee je het jezelf onnodig moeilijk maakt.
 
Hoi,
Oké, hoe zou ik het eenvoudiger kunnen maken? Er wordt bij elke nieuwe factuur in het blanco bestand begonnen. Elke keer dat er opgeslagen wordt als ( naam klant) moet de factuurnummerteller in “blanco” bestand +1 doen
 
Wat ik al zei, zonder je bestand kan ik moeilijk zeggen hoe je dat in jouw situatie het beste kan doen.
 
Facturen maak je bij voorkeur niet vanuit Excel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan