e-mailcleint Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Onder Windows 10 gebruik ik (standaard) Thunderbird als e-mailcleint. Ik heb dat ook zo ingesteld bij de apps van Windows 10. Echter als ik vanuit Word (office 2010) rechtstreeks een e-mail wil versturen, dan wordt Outlook opgestart. Hier zou ik dus Thunderbird willen zien. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
 
Ik denk dat je het niet goed begrepen hebt.
Ik heb Thunderbird als standaard geselecteerd in Windows 10. Even testen in de browser (Firefox) naar een e-mailadres en inderdaad Thunderbird wordt opgestart. Maar als ik rechtstreeks een document vanuit Word wil e-mailen, dan wordt Outlook opgestart.Dat wil ik dus niet: in alle situaties moet Thunderbird gekozen worden.
Ik weet dat het kan, maar kan het nergens meer vinden hoe.
 
Ik had het wel begrepen, maar blijkbaar werkt het bij jou niet zoals het hoort.
En als je mailto aanpast? Hoe staat die bij jou?

In een Engelstalige Win10 is dat :
Control Panel > Default Programs
select 'Associate a file type or protocol with a program'
Under 'Protocols'
select: MAILTO line
click on 'Change Program'
Select the one you want as default'
click on 'Close'

En in Thunderbird:

'Menu icon' > 'Options' > 'Options' 'Advanced' > 'General' tab
under 'system Integration' section

uncheck 'Always check to see if Thunderbird is the default mail client on startup'
click on 'OK'

Bij mij (bij The Bat! mail) moest ik ook beiden doen, maar ik dacht dat je die bij het installeren al gekozen had.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie! Het lukt me echter niet, wel op de computer van mijn vriendin. Ik vrees dat ik een voorzichtige duik moet nemen in het register(?) Misschien Office er eerst maar eens helemaal afgooien en opnieuw installeren.
 
Leuk onderwerp. Internet staat er vol van, maar duidelijk is dat dit nog helemaal niet eenvoudig is. Kijk hier eens naar.

Is dat ook niet te wijzigen in Outlook?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan