probleem met muis, scrolt wel, maar klikt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortrans

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
172
hallo techneuten,
Ik heb af en toe het volgende probleem. Af en toe loopt mijn muis vast.
Dan kan ik binnen een programma nog wel scrollen, maar op ergens op klikken doet ie dan niet meer, ook niet via het mousepad.
Ook de computer op de goede manier lukt dan niet meer, en dan rest alleen nog de optie "aan/uit knop" indrukken.
Na opnieuw opstarten werkt alles weer (een tijdje).
Windows opnieuw al een keer geïnstalleerd geeft wel verbetering, maar nu komt het af en toe weer terug.
Weet iemand waar dit door komt, en belangrijker, hoe voorkom ik dit euvel????
 
Mis ik iets? Merk en type en soort muis? Hoe oud is die muis? Heb je een andere muis geprobeerd? Wordt de muis door software aangestuurd?
 
Sorry, het is een standaard muis (Logitech RX 250) aan een draadje via de USB ingang. Nee nog geen andere muis geprobeerd. Zodra het euvel zich wederom voordoet zal ik inderdaad eens een andere muis proberen (ik heb er nog 1 liggen).
Maar ik blijf het toch vreemd vinden dat het muispad dan ook niet verder reageert.......
 
Ik ben niet zo deskundig op dat gebied maar kan een muispad dan reageren? Bedoel je niet een Touchpad?
 
Heb je al gezocht op de categorie Mouse en Touchpad binnen de Windows 10 configuratie. Kijk ook eens even naar deze.
 
sorry voor de late reactie, ik ga hier mee aan de slag, mijn dank
 
Nadat het een tijdje weer beter ging (na opnieuw geïnstalleerde Windows 10) is het weer helemaal foute boel, en is het zelfde euvel weer continu terug.
Wat ik nu wel merk, is dat als ik via combinatie "Alt--Ctrl- en Del" het taakbeheer aanklikt, dan werkt alles weer naar behoren.
Ook merk ik dat mijn browser (Google Grome) ineens alle tabbladen wil openen als ik een bepaald item uit een map wil openen, in plaats van die ene map.
Ook verwijderd hij weer een map als ik er op klikt, in plaats van te openen.
Blijkbaar gebeurd er "iets" met Windows, waardoor bepaalde commando's veranderen.
Gek dat het weer "even" werkt als "taakbeheer" opgestart wordt.

Kan iemand hier op het forum dit probleem thuis brengen, en weet hij een oplossing die er voor zorgt, dat dit uiterst storende probleem voor eens en altijd opgelost wordt????
Het betreft een Peaq laptop met Windows 10, met een Intel Pentium processor.

Ik ben ten einde raad, en wordt gestoord van dit gedoe
 
Zou niet weten hoe je uit die wirwar van gegevens tot een oplossing kunt komen.
Heb je een andere muis aangesloten?
Heb je Touchpad binnen Windows uitgeschakeld?
Kun je een draadloze muis proberen?
Heb je een volledige veiligheidsscan gedaan. Gescand met MBAM?
Heb je de laatste Touchpaddriver van de fabrikant?
Heb je probleemoplossing van W10 voor Hardware uitgevoerd.
Hoe kom je op het idee om Taakbeheer te openen?
 
Hoi Senso, dank voor je reactie. ik heb gisteren nog een volledige scan uitgevoerd met avast.
Ook zijn alle drivers up to date en heeft een andere muis ook geen oplossing geboden.
Ik ben op het “taakbeheer” gekomen omdat ik de laptop ook niet meer via de normale weg kan afsluiten als hij weer een vast staat. En dacht via die weg af te kunnen sluiten, waarna de laptop dan weer “even” normaal functioneert.
Blijkbaar is dit de enige oplossing (die ik tot nu toe heb) om weer verder te kunnen werken op de laptop.
Het touchpad van Windows werkt ook gewoon (als het probleem zich niet voor doet).
Vreemd dat ook de brouwser anders reageert tijdens “het probleem” .
Als taakbeheer opgestart is, werkt alkes weer naar behoren (zolang als het duurt)
 
Ik denk dat het nodig is dat je alle gegevens van de laptop met Speccy op dit forum moet plaatsen en dat deskundigen hier dan mogelijk naar willen kijken. Ik denk toch dat het hardwareproblemen zijn. Hoe oud is die laptop en moet je die dan niet ter reparatie aanbieden of vervangen?

Ik kan je niet verder helpen. Succes.
 
Dank je Senso,

De laptop is hooguit 1,5 jaar oud. Tja welke specs wilt men hebben, en ik zal proberen ze te voorschijn te toveren:d
 
Zojuist weer een andere muis (Dell) aangesloten, maar dit is ook niet het euvel........
Is er helemaal niemand die dit probleem bekend voor komt??????
 
Deze snapshot is op het moment dat het systeem goed werkt.......
Oftewel, de boel is bezig en dan duurt het wat langer voordat er wordt gereageerd op muis of touchpad.
Heeft verder niets met de hardware te maken.

Sowieso kun al deze onzin wissen, als ze gaan werken kost het ook resources.
GoogleUpdateTaskMachineUA
DropboxUpdateTaskMachineUA
HPCustParticipation HP Deskjet 2540 series
GoogleUpdateTaskMachineCore
DropboxUpdateTaskMachineCore
Avast Driver Updater Startup
CCleanerSkipUAC
DolbyDS1Selector
PDVDServ12 Task

En wat staat er allemaal in taakbeheer en het tabblad opstarten?
Daar hoeven alleen de regels te staan voor de drivers en anti-virus en de eventuele back up tool, de rest uitvinken en rebooten, indien snel starten aanstaat dan het notebook volledig van de spanning halen.
 
Bedankt voor uw reactie "Lange Pier".

Hoe kan ik "die onzin" die u noem uitschakelen, en waar??
Het lijkt er op dat u wel gelijk heeft, want als ik langere tijd met de laptop bezig ben, is het euvel verdwenen.
Het probleem doet zich dus steeds voor na net opgestart te zijn, waardoor divers drivers en updates alle energie weg slikken.......
Ik heb hem sowieso altijd van het stroom af staan, en werk op de batterij. Is die leeg, dan pas laad ik hem op
 
Laatst bewerkt:
Makkelijkste is het met Ccleaner, die kun je erna ook weer verwijderen of blijven gebruiken.
https://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner/download

Zie nog geen lijstje van wat in opstarten uitgevinkt is, kun je ook doen in Ccleaner bij gereedschap, daar staat ook de scheduler/geplande taken waar die eerder genoemde item ook in staan, staat niets bij wat nodig is, als er een update voor iets is wordt dat wel gemeld door het desbetreffende progje als je die gaat gebruiken.
Je hebt erg weinig werkgeheugen dus zo min mogelijk taken mee op laten starten scheelt een stuk.
 
als je een beetje handig bent kun je het ook zelf doen.
Met
Code:
schtasks > c:/temp/schtasks.txt
kun je zien wat er allemaal wat er is.... staat in de c:\temp map (wel eerst aanmaken als die er niet is..)

Dus je moet die dan wrs in het lijstje van LP ook terugvinden, maar let op er staat meer.
GoogleUpdateTaskMachineUA
DropboxUpdateTaskMachineUA
HPCustParticipation HP Deskjet 2540 series
GoogleUpdateTaskMachineCore
DropboxUpdateTaskMachineCore
Avast Driver Updater Startup
CCleanerSkipUAC
DolbyDS1Selector
PDVDServ12 Task

Met deze code als admin in command-line mode kun je ze uitschakelen.

Code:
schtasks /Change /DISABLE /TN "DropboxUpdateTaskMachineUA

Je hoeft dan alleen DropboxUpdateTaskMachineUA te vervangen door de volgende en het commando weer te gebruiken.

Voordeel: CCleaner kan veel te veel doen als je niet oppast.
En met dit commando moet je exact copyen en pasten wat je wilt. Als je een type fout maakt gebeurt er niks..

Als je aan het eind dit doet
Code:
schtasks > c:/temp/eindeklus.txt
Zie je met een vergelijk van de ander txt of het gelukt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan