Acces sorteren in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

jochendecraene

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2014
Berichten
14
Beste,

Ik werk met Acces 2016.

Ik wil een gegroepeerd rapport maken op basis van een query.

Ik heb een aantal acties en een aantal subacties.
Ik groepeer de acties op een eerste niveau en wil dan daaronder de subacties in oplopende volgorde laten verschijnen in een rapport.

bijv: Actie_1, met daaronder Actie_A1.1, Actie_2.1, ....

Om 1 of andere reden sorteert acces de subacties niet juist in mijn rapport. Als ik de query bekijk zijn de velden juist gesorteerd, in het rapport klopt de sortering niet.
Ik heb geprobeerd te sorteren op een kort tekstveld (getal + tekst) en met een nummeriek veld. Geen van beide werkt, ...

De sorteeropties in 'Groeperen en sorteren' in indelingsweergaven werken ook niet ...
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Geef ik genoeg informatie om te kunnen helpen?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Geef je genoeg informatie? Niet echt. Zo weet ik niet hoe en wat er gesorteerd moet worden, en wat je nu krijgt. Als je een voorbeeldje geeft met slechts twee waarden, zijn. Die zijn per definitie goed gesorteerd. Je moet dus meer waarden laten zien, en wat je verwacht en nu krijgt. Veel beter is natuurlijk een database posten met voldoende dummygegevens, zodat we in het rapport kunnen zien wat je nu precies doet.
 
Dank voor de reactie.

Het probleem is opgelost.

Ik was de database aan het vullen met dummy text. Toen ik het rapport toen maakte bleek alles goed te sorteren.
Blijkbaar was er een probleem met het bovenliggend niveau van groepering. Daar had ik een korte tekst bestaande uit een nummer en een zin. Om 1 of andere reden heeft dit invloed op hoe er op een onderliggend niveau/groep gesorteerd wordt.

Ik heb nu de nummer van de tekst gescheiden en alles werkt prima.

Wat ik wel vaststel is dat de nummers als volgt sorteren

1
10
11
2
3
4
...

Kan ik dit oplossen?
 
Deze sortering is logisch omdat je alfanumeriek (tekstveld) sorteert. Dan heb je de altijd alles met een 1 vooraan, dan alles met een 2 en zo verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan