• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pull Down met vervolg

Status
Niet open voor verdere reacties.

MathMax

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2018
Berichten
6
Kun je met gegevensvalidatie een Pul-down maken die bij één of meerdere mogelijkheden een tweede pull-down oproept? Dus geen getrapte gegevensvalidatie maar een uitgebreide pull-down.

Zoals je dat in Excel zelf ook hebt bij bvb Opmaak/Weergeven en verbergen / Rijen ... (zie ook knipsel in bijlage).

vervolgkeuzelijst.JPG
 
Sorry,
het knipsel was niet echt duidelijk.

Kun je ergens in een werkblad een pull-down zetten die als keuzelijst op dezelfde manier reageert als (soms) in het lintmenu waarbij je een pop up tweede keuzelijst krijgt.
 
Ja, dat kan vanaf Office 2010 onder de rechtermuisknop.
Om dat te maken zal je je moeten verdiepen in de CustomUI xml van Office en bijbehorende VBA.
 
Dat is net wat te ingewikkeld voor wat de bedoeling was.
CustomUI xml van Office en bijbehorende VBA gaat iets te lang duren om dit nu te gaan toepassen.
Misschien in de toekomst. Of als MS dit nog eens als oplossing aanbiedt :confused:

Toch bedankt
 
Die oplossing is er al en zal geen andere voor komen.
Wat ik dan bedoel is het maken van zo'n menu die dan wordt opgenomen in het menu dat tevoorschijn komt als je in een werkblad op de rechtermuisknop klikt.

Voor het maken van een dergelijk menu of een uitbreiding in het lint menu is Office OpenXML en VBA nodig.
Tenzij je er zelf de COM objecten voor wilt gaan maken in C++ en/of Visual Studio.

Wat OpenXML en VBA betreft wil ik best een voorbeeldje voor je maken voor de rechtermuisknop of het lintmenu
 
Laatst bewerkt:
Beste Edmoor,

Sorry voor de laattijdige reactie. Ik was er even tussenuit.
Je mag die voorbeelden altijd posten.
Dan heeft deze thread een mooi einde, ook voor mogelijke andere gebruikers in de toekomst.

Alvast bedankt
 
Dat inderdaad.
En als je van het uiteindelijke resultaat dan een invoegtoepassing (.xlam) maakt heb je dat menu in ieder bestaand en nieuw document beschikbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan