• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel I mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

webm

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
70
Hallo,

op mijn oude laptop heb ik windows versie 10, en de office 365 excel. Mijn moeder heeft de I mac, dus de excel versie voor de I mac.

Nu wilde ik haar uitleggen hoe ze door middel van tabblad ontwikkelaars formulieren kan maken, wat ik dus kan. Echter ik kan bij haar de tabblad ontwikkelaars wel erop zetten, maar dan ontbreekt "formulier". Hebben jullie enig idee waar dat zit?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

mvg
 
Office 365 is Office 2016.
In deze versie kan je op een iMac geen userforms meer maken of bestaande userforms gebruiken.
Er wordt veel over geklaagd dus wellicht dat dat nog terug komt maar vooralsnog kan je alleen terugvallen op Office 2011.

@Microsoft:
TE GEK voor woorden! :shocked:
 
Laatst bewerkt:
Microsoft werkt heeeel hard aan het gelijk trekken van Mac Office met Windows Office. Sinds kort is de VBA editor veel beter (completer) geworden in Mac Office bijvoorbeeld.
Ik denk overigens dat webm het niet heeft over userforms maar over de werkset besturingselementen (ActiveX). Alleen de formulier controls zouden het in Mac Excel doen verwacht ik, de ActiveX besturingselementen niet.
Overigens is naar mijn bescheiden mening een Excel invulformulier dat gebruik maakt van controls niet handig, je wordt bijvoorbeeld verplicht de muis te gebruiken. Ook verschuiven de controls nogal eens. Gebruik gegevensvalidatie, dat is betrouwbaarder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan