Devolo 500 wifi niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

marbo2

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Berichten
170
Heb Devolo 500 wifi met 2 adapters gekocht.
Beide netjes geïnstalleerd, naam veranderd en wachtwoord veranderd.

Eén heb ik omdat bereik in tuin slecht is, dit komt door een aluminium serre ( kooiconstructie ).

Als ik adapter dan in schuur plaats doet de led verlichting het wel, ook vind ik hem met Devolo cockpit, alleen zie ik hem niet als wifi adapter.
Plaats ik adapter binnen dan zie ik hem wel, hoe zou dit kunnen?
 
met Devolo cockpit,
Wat is dat.. das wel handig voor helpers...
En: wat wil dat zeggen.

Zit je in de schuur soms op een totaal andere groep?
Hoe zit het met randaarde?
Is de randaarde nog wel goed in de schuur, belangrijk als die nodig is.
Wat staat daar over in de handleiding bij de voorwaarden wat je moet hebben om het te laten werken?
Klopt dat met jouw situatie?
 
Cockpit is stukje software op pc ( of Mac )

Groep moet niet uitmaken, andere adapter zit in andere groep en werkt. Randaarde schuur is goed
 
Blijkbaar maakt iets toch het verschil... anders "zit" je niet hier... ;)
Heeft de D500 manual geen checklist om alle mogelijke bronnen na te lopen?
Vaak staat er ook een FAQ online bij de makers waar je op moet letten.
Zijn er eisen waaraan voldaan moet worden om te werken?
Immers ook voor een D500 zijn er grenzen waarbij de werking niet meer gegarandeerd wordt.
 
Hij deed het ook gewoon. Vind hem nu alleen niet meer in WiFi lijst, via pc ( cockpit ) is hij wel zichtbaar.

Grens voor goede werking is 10 meter. Hen hem in stopcontact naast meterkast gedaan, ook hier niets
 
Antwoord van Devolo,

het lijkt erop dat WiFi Move nog geactiveerd is.

Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik U willen vragen per cockpit te controleren:
- in cockpit zweeft U met de muis over een van de 500WIfi en opent de configuratie pagina (bovenst icoontje aan de rechter kant)
- via 'wLAN configuratie' -- 'WiFi move' komt U op de gewenste pagina
- gelieve te willen checken of WiFi move is aangevinkt
Aub bij beide 500WiFi checken.

Als idd bij beide WiFi move is gedeactiveerd zou ik U willen vragen bij de 'schuuradapter' eens drie sec lang op het WiFi knopje te klikken.
Het LEDje gaat uit / de WiFi functie is gedeactiveerd; 10sec wachten en nogmaals 3sec op het WiFi knopje klikken.
De WiFi functie is nu weer geactiveerd; controleren of nu het netwerk in de lijst van beschikbare netwerken verschijnt.



Heeft nog niet het gewenste resultaat geleverd
 
En alweer zeer snelle reactie Devolo,

Als idd op beide WiFi move nog was geactiveerd hebben nu beide 500WiFi identieke WiFi settings.
Aangezien nu WiFi move is gedeactiveerd kunt U beide 500WiFi apart van elkaar configureren met ieder een eigen netwerknaam en wachtwoord.

- aub de configuratie pagina van een van de 500WiFi openen
- via 'wLAN configuratie' --> 'access point' **** U op de gewenste pagina

Op de access point pagina kunt U nu voor deze ene adapter bij SS-ID een eigen netwerknaam zetten en bij WPA/WPA2 een eigen wachtwoord.
Deze stappen kunt U nu voor de tweede 500WiFi herhalen.



Door WifI move had adapter naam en wachtwoord andere adapter overgenomen. Dit nu veranderd en alles werkt weer.
 
:thumb::thumb::thumb:
Maar ...
Tja das natuurlijk de grap van de Wi-Fi Move technologie, zodat overal in huis kunt wandelen zonder je verbinding te verliezen. maar het kan dus blijkbaar ook tegen je werken.
Ik vermoed dat als je alles gereset had en dan het Hoofdstuk van de ingebruiksname doorlopen had je er ook uit gekomen was.
Bij problemen kun je een router/acces point/repeater beter altijd resetten als je de voor de hand liggende zaken al gecheckt hebt.
Het blijven nl verder domme kastjes, staat er een vinkje ergens verkeerd en je weet niet welke.... dan helpt dat alleen.
Spaart veel tijd.. Vandaar dat ik bij #6 resetten voorstelde waardoor je opnieuw MOET beginnen...

En dan was de Wi-Fi Move 100% zeker uitgeschakeld want in hoofdstuk 6 staat hoe je hem inschakelen moet...
Voor anderen die een vergelijkbaar probleem hebben mogelijk nuttig om dit (nogmaals) te vermelden.

Maar fijn: hij doet het en ze hebben je mooi support gegeven zo te lezen. Mss wel nuttig om daar in het vervolg meteen te doen, daar zit immers de kennis, althans dat mag je wel hopen...

Dat is ook iets dat veel TS'ers vergeten .. de Helpdesk van zo een apparaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan