Waterschade, Samsung s5 neo heeft nu zwartscherm.. Reparatie of nieuwe kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thunos

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Berichten
28
Waterschade, Samsung s5 neo heeft nu zwartscherm na in begin paarsevlek te tonen na met te natten handen toestel te hebben gepakt :s

Had de batterij er uit gehaald en toestel in rijst gelegd ivm de paarse vlek echter kan ik nu wel via pc bij de data maar toestel zelf heeft dus zoals gezegd zwart scherm.
Valt dit nog te repareren? En als ik vergelijkbaar toestel wil voor weinig (max €150) (4G en goede camera vind ik het belangrijkst) welke kunnen jullie dan aanraden?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Thunos
 
Vraag me af waarom je de vraag stelt. Je kunt dat zelf het beste beoordelen. Hoe oud is dat toestel? Valt dit nog te repareren? Wat kost dat? Is er nog garantie? Is het verzekerd? Zwart scherm, dat schiet niet echt op. Als je weet of repareren kan en wat dat kost, kun je snel beslissen! Ik denk dat het een nieuwe kopen wordt. Kan niets aanraden, want ik heb daar geen verstand van.
 
reparatie vraag ik voornamelijk om te kijken of ik zelf nog wat kan proberen

reparatie vraag ik voornamelijk om te kijken of ik zelf nog wat kan proberen
 
Rijst en een paar dagen uitlaten is de beste oplossing. Als deze dan nog defect is, dan moeten er onderdelen worden vervangen. Maar dat is niet eenvoudig, tenzij je heel goed weet wat je doet.
 
Hallo

Toestellen met waterschade , onmiddelijk batterij er uit halen.

Zo snel mogelijk droog blazen d.m.v. luchtdruk (compressor)

Gedurende 3 a 4 uur in een oven leggen op 45 a 50°C om restvocht te laten verdampen. (onder de i.c.'s , connectoren , etc ...)

Indien mogelijk uiteraard demonteren.

Meestal zijn de schermpjes defekt door het vocht ... niet altijd , en uiteraard afhangkelijk van de hoeveelheid vocht.

De schade aan het motherboard gebeurt zo snel , dat de rijst de kans niet krijgt om het vocht te absorberen.

Het vocht moet eerst intern in het toestel zelf verdampen ... om dan eventueel door de minuscule openingen van het toestel naar buiten te komen.

Dan pas kan die vochtige lucht uiteindelijk worden geabsorbeerd door de rijst.

Het in rijst leggen om te drogen , is enkel goed voor uw eigen gemoedstoestand ...

Mocht het toestel terug werken na de rijstescapade , had deze zeker ook terug gewerkt door domweg niets te doen ...

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan