oude helpfiles werken niet meer in win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
150
Microsoft heeft in zijn oneidnige arrogantie gemeend dat een *.hlp reader niet meer nodig is. Het gaat om WinHlp32.exe meen ik.
Ik heb me suf gegoogled naar een remedie en een aantal daarvan zonder succes uitgeprobeerd en Microsoft komt zelf met een aantal geen touw aan vast te knopen oplossingen die zoals gewoonlijk ook niets deden. Tussen twee haakjes: heeft iemand van jullie ooit een werkende oplossing voor een probleem op de Microsoft site gevonden. Ik in vele jaren nul komma nul. Altijd alleen maar baarlijke nonsens waar je niets mee kan.

Ik noem dat sabotage want je maakt mij niet wijs dat Microsoft niet morgen al een WinHlp32 of 64.exe bestandje kan maken dat werkt in Win 10 en dat met de eerstvolgende update meegeeft. Maar wel ellenlange niet werkbare oplossingen op hun site zetten. Ik vraag mij dan af wat ze erbij te winnen hebben om dat niet te doen.

Maar hoe dan ook: laat een genie waarvan er veel op dit forum actief zijn naar voren treden met een prachtige oplossing.
 
Dit al eens geprobeerd?
Code:
Here is a solution (thanks to Komeil Bahmanpour):

Go to his site:

http://www.komeil.com/blog/windows-help-program-winhelp-winhlp32-exe

Download winhlp32-windows-7-x86-x64-komeil.cab:

http://www.komeil.com/download/1230

I needed a solution in order to get help working for Delphi Studio Architect on Windows 10.
Komeil's install.cmd file didn't work as is (its pre Win10) so I simply modified it.
Unpack the download (Install.cmd, winhlp32.exe, winhlp32.exe.mui) to a new directory.
Edit the install.cmd and add the following two lines to the 'settings' section:

set WindowsVersion=7
goto :BypassVersionError

(yes, 'WindowsVersion=7' is correct.) Save the file and execute as administrator.
All should go without error. Delphi help, and every other help file I've tried, now works exactly as it should!
 
Dank Edmoor en Komeil.

Even wat opmerkingen waar misschien iemand z'n voordeel kan doen.
Dat mapje met die drie bestandenb moet op de schijf waarop ook Windows staat.
Uitvoeren als administrator.
Toen deed Kaspersky nog een duit in het zakje met een weigering en omdat ik geen zin had in discussies met een eigenwijs stuk algoritme heb ik die een paar minuten in coma gebracht.
Daarna werd in een seconde het script uitgevoerd en ik kan weer ouwe helpfiles lezen.
Zijn jullie nou zo knap of is Microsoft nou zo dom.

Leve Helpmij
 
Ja, wat denk je, wij bij Helpmij zijn zo knap natuurlijk! :p:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan