tv geeft blokken en strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinpb

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2012
Berichten
106
hoi helpers
Ik heb een probleem. Als ik mijn computers aanzet, gaat mijn televisie raar doen geeft dan strepen en blokjes, ook geeft hij aan dat antenne signaal niet goed is .Is hier een oplossing voor?
Groet martin
 
Begin hier mee: Kijk de coax kabel eens goed na of die nog echt heel is en wellicht niet ergens beschadigd is.
En: Loop aan beide kanten van de kabel de stekkers compleet na of die er nog goed opzitten etc.

Makkelijk: neem ff een andere kabel, check of die goed is en gebruik die..

Waarom?
Een slechte kabel heeft een slechte afscherming voor storende signalen.

PS: ik ga er vanuit dat je echt NIETS met de TV gedaan hebt.
Je hebt ook geen wifi apparaat/router pas in de buurt vd TV gezet?
Of iets anders wat in verbinding met de pc staat?
Kabels van pc naar TV? Los maken / testen dus.

Alles wat elektromagnetisch is kan storen op een TV.

En: heb je aan de pc nog iets veranderd?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Controleer of de aarding van "mijn computers " nog in orde is ...

Peter
 
tv

wat is aarding?
kabels zijn net nieuw.Heb wel op mijn pc wifi uitgeschakeld
want dat vind ik veiliger.

Er loopt wel een kabel van mijn tv naar het modem , is dit de boosdoener?
groet martin
 
Ja zeker. Alles wat "lekt" is gevoelig voor storing. Ook niet goed gemonteerde of defecte stekkers.
Soms is het bijna net te zien, voorbeeld: de kern v/d kabel is gebroken, maakt nog wel contact met het stuk waar ie eerst echt mee verbonden was, maar nu raken de uiteinden elkaar wel, maar zijn het 2 draadjes ipv van eentje...
Dit kan heel veel storing opleveren, net als de mantel van de kabel beschadigd is.
Soms kun je het niet eens aan de buitenkant van de kabel zien. Dan helpt het om een kabel te kopen of er een te lenen waarvan je weet dat ze dus goed zijn. Heb heel wat problemen gezien, dus loop dat na.

Zo moet je puntsgewijs alles van je pc, wifi, computer na kijken. Er kan ook een sterke stoorzender bij gekomen zijn.
Ook dat kan van alles zijn: door een slecht geworden stroomkabel, de randaarde ervan als die er was, een voeding die rot is geworden, die kan ontzettend storen, maar ook andere onderdelen v/d pc die rot geraakt zijn kunnen gaan storen, stekkers die los zijn gaan zitten, etc...

Tja het is een hele klus om alles na te lopen, maar als je het systematisch doet kom je er hopelijk achter, immers een ding weet je ... zodra de pc aangaat begint het gedonder...

Maak een lijstje van wat je allemaal echt gedaan hebt, zodat je niet aan het herhalen raakt of niet precies meer weet hoe je het gedaan hebt.
 
Niet onaardig bedoelt maar haal er een installateur bij. Zelf modderen met jouw kennis en zelfs de kennis op dit forum zou ik het niet doen.
 
tv

Ziggo gaat het probleem oplossen , moet nieuwe kabel komen
groet martin
 
"EMI" heet dat probleem met een net vakwoord... Electro Magnetic Interference...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan