Help, alle mail is weg....

Status
Niet open voor verdere reacties.

knilleske

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Berichten
21
Vandaag opende ik de pc, zoals elke dag. Niets bijzonders.
Maar toen ik mijn mail opende was daar wel iets heel raars...
Allen de mail van vandaag werd binnengehaald, met behoorlijk wat spam. Alle, maar dan ook echt alle oudere berichten zijn weg....op 1 na uit 2012.
Alle mappen zijn weg, alle losse berichten weg...gewoon helemaal niets meer.
Wat ook heel raar is, mijn profielfoto is ineens ook eentje van jaren geleden.
Zelfs de mailmelder is weer eentje die ik al jaren niet gebruikt heb.
Ik gebruikIncredimail, al sinds jaar en dag, en dit nog nooit gezien of meegemaakt.
Ik kan me niet bedenken iets specifieks te hebben gedaan, geen gekke wijzigingen aangebracht of wat dan ook.
Iemand een idee? Of liever..hoe krijg ik de mail weer terug? Zoals gebruikelijk zit er genoeg nog onbeantwoorde mail tussen die toch erg belangrijk is...en nee, geen recente backup....
Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Geen backup's, dat is wel balen inderdaad.
Ik ken IncrediMail niet, maar mogelijk wordt het één ander bewaard in een systeemherstelpunt? Dus probeer dat eens?

Bestaat C:\Users\Your Profile Name (Logon Name)\AppData\Local Settings\IM overigens nog?
En kan je daar misschien iets terugvinden? Misschien dat er iets is misgegaan waardoor Incredimail opeens een ouder profiel heeft geopend? Je instellingen van weleer zijn opeens terug, dus ik vermoed dat er ergens door iets vreemd naar een ander bestand wordt gezocht.
 
Dat is toch erg vreemd.
Ik gebruikIncredimail, al sinds jaar en dag, en dit nog nooit gezien of meegemaakt.

Jaar en dag... en nooit eens gekeken hoe en waar de gegevens worden opgeslagen en hoe je accounts en mails kunt importeren/exporteren. Dat kun je niet erg zorgvuldig noemen. Volgens mij worden mails opgeslagen op de pc/laptop in opslagmappen dus die zijn normaal niet verloren. Denk dat PHP4U met een herstelpunt even de beste oplossing aangeeft en dan kijken of de opslagmappen weer gekoppeld zijn.

Vandaag opende ik de pc, zoals elke dag. Niets bijzonders.
Ik kan me niet bedenken iets specifieks te hebben gedaan, geen gekke wijzigingen aangebracht of wat dan ook.
En zo zijn er 'tig' mensen die dit overkomt. Ik heb het ook wel eens. Oorzaak niet te vinden. Systeem een puinhoop of werkt helemaal niet meer. 15 minuten en het is weer opgelost met herstel van een systeemback-up. Niets bijzonders.
 
Jammer Senso dat je zo reageert, compleet met aannames...
Weinig hulp op deze manier alleen een verbitterde reactie.

Bedankt voor jouw zorgvuldigheid en je respect, niets bijzonders....
 
Begin om vast te stellen waar de mail exact staat.
Kan een verborgen map zijn onder Appdata wat PH4PU al beschreef.
Maak dan de map eerst zichtbaar via de algemene opties van de Verkenner om verborgen mappen/bestanden altijd zichtbaar te hebben. Schrik niet want je gaat ineens heel veel meer zien....

Dan dus 2 backups op verschillen plaatsen maken van ALLE mail mappen en als die er is ook van de configuratie map.
Eerst via de verkenner gewoon, geen gekke dingen doen, keept it simple.

Heeft incredimail nog een eigen backup optie maar daar voor de zekerheid DAN PAS ook nog gebruik van maar weer op een andere locatie zodat je alles in veelvoud hebt.
Bekijk nu de mappen met de mail eens....
Als die mappen bestanden bevatten allemaal van een paar kB groot... dan geef ik je weinig kans, maar als ze groot zijn, diverse MB's of zelfs honderden MB's dan wel, dan zijn ze hopelijk alleen maar een beetje corrupt geworden en kun je ze nog herstellen.
Met incredimail heb ik geen ervaring, dus ik moet op Google afgaan, dus kijk goed wat je doet, maar je weet in ieder geval als het mis gaat je 2 backups hebt en die terg kunt copyen.

De eerste: https://www.lifewire.com/how-to-recover-incredimail-folders-that-have-disappeared-1172425
ik kijk nog verder...update komt.
Je kunt al met backuppen beginnen...

Edit: kan zijn dat sommige oplossingen dubbel zijn, let dus ff op...
http://emailclient-expert1.blogspot.com/2011/06/restore-missing-folders-incredimail.html

Tips van incredimail waar de bestanden staan: https://support.incredimail.com/hc/en-us/articles/230695207

https://www.linkedin.com/pulse/quick-easy-ways-recover-deleted-incredimail-email-lisa-heydon
Ai... heb je dit al gedaan..... doe dat eerst maar na de backups maken... ze zijn er niet voor niets...
In case, you want to know the steps, make sure that you either take help from IncrediMail Customer Service....
If the problem still persists, you may take instant help from experts by dialing at IncrediMail technical support number. Also, if you have don’t have their number, it’s advisable for you to visit the official site for Contactforhelp, which is considered as one of the most responsible and reliable online directory.

Of je geeft 99 euro uit voor een recovery programma
https://www.nucleustechnologies.com...?ClickID=cxevpvnskkii4ppfpniv7xw4vzkenfqspnze
 
Laatst bewerkt:
Hoe kun je mijn tekst die juist positief is, omzetten in negatief. Aannames...? Jouw tekst is toch duidelijk. Wat begrijp ik dan niet goed uit jouw tekst? Ik geef juist veel hulp. Ik denk dat de opslagmappen nog gewoon op schijf aanwezig zijn. Je moet alleen in het programma zelf de locatie opzoeken. Importeren en exporteren zijn wezenlijke functies binnen e-mailprogramma's, zowel voor e-mails, accounts en contacten. Dus mensen moeten daar beslist naar kijken en uitvoeren. Is vaak vrij eenvoudig.

Als iets fout is gegaan in het systeem dan kan een herstelpunt een oplossing zijn. Is het programma/account zelf beschadigd/corrupt dan zal dat niet helpen. In dat geval is een systeemkopie de uitkomst. Ik geef een eerlijk antwoord en is zeker geen verbitterde reactie. Ik voel eerder met jouw mee en vind veel van dergelijke gevallen triest. Sinds ik op Helpmij.nl zit is het belang en het waarom van het maken van herstelpunten, back-ups, importeren/exporteren duizend maal langsgekomen en ik heb de indruk dat er steeds meer mensen zijn die dankzij mij en veel anderen er met veel plezier mee aan de slag zijn gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk moet er een image/systeemherstel/dan wel herstelpunt komen, maar de EHBO regels... geven aan dat het brandje wel geblust moet worden maar de patient in alle gevallen op creatieve wijze altijd voorgaat... dus de mail moet eerst gered worden... de rest zijn zorgen voor later.... ;)
Dus overweeg eens mijn bijdrage onder #6.
 
@route99
Natuurlijk, jouw bijdrage is waardevol als altijd.:thumb:
 
Ik ga gauw een en ander proberen...vandaag een lange dag in het zkh gehad. Morgen alles maar eens goed lezen en proberen te redden wat er te redden valt! Bednkt voor jullie hulp, en ik meld me weer, of het nu wel of niet gelukt is. Fijn dat deze site er is!
 
Jammer dat er zoveel ruis is tussen helpers.:( En dan heb ik het niet over de vraagstellers.
 
Laatst bewerkt:
Als men pop3 heeft dan is het iig handig om een kopie op de server achter te laten, dan is jouw punt in principe voor 100% geregeld.
Pas als er weer backups gemaakt zijn ruim je op wat je op de server kwijt wilt.
Ik doe het al jaren zo en raak zelden wat kwijt.
Ik heb nog historische mails tot ca ...

===8<===========Oorspronkelijke berichttekst===========
Datum: donderdag 24 maart 1994, 14:35:43
Subject: Prettige Paasdagen...


..............................
===8<========Einde oorspronkelijke berichttekst=======
:d

Tja, het is voor mij ook niet gratis, je moet er wel wat voor doen.. backuppen....tja, tis niet anders...

Laat de TS de ruis nu maar ff links liggen, de TS'er heeft al duidelijk laten merken wat hij niet prettig vind.
Ik heb geprobeerd de nodige openingen constructief aan te bieden, nu is hij aan zet, kan aan het werk.

Wat anderen doen/zeggen kan ik niet veranderen, dat mag de mod doen.
Soms loopt het zonder echt opzet wel eens anders, maar dat hoeft geen opzet te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan