Router/Modem instellen voor Plex outside

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hotsoup

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2018
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een Draytek Vigor 2132F router.
Ik heb plex server draaien op mijn nas.
Je kunt van buitenaf je plex server benaderen als je dat instelt.
Nu heb ik dat op de plex server ingesteld maar daar word aangegeven dat de server niet van buitenaf benaderd kan worden.
De oplossing van plex is het volgende;
"Not available outside your network

Enabling Remote Access to connect your Server with plex.tv works best with modern routers that support uPnP or NAT-PMP auto-configuration. These allow an application like Plex Media Server to automatically configure a port-forward on the router without you needing to do anything. Not all routers have these protocols, and some have implementations that don't work so well. If enabling Remote Access fails:

Ik heb de juiste poorten al geprobeerd open te gooien, geen effect. Port redirecting zet wel mijn poorten open, dit getest met http://canyouseeme.org/ op prive port 32400 en public port 50000.
Helaas heeft ook dit geen effect gehad. Vervolgens een port triggering gedaan, geen effect. Heeft het hele internet doorkruisd op zoek naar een antwoord.


Is er iemand die mij hier doorheen kan loodsen zodat ik de router goed in kan stellen en plex ook van buitenshuis kan benaderen?

Alvast bedankt voor de moeite.
 
xxx.xxx.xxx.xxx = het IP adres van je NAS
999.999.999.999 = je outside IP adres

Kan je de server wel benaderen op xxx.xxx.xxx.xxx:32400 ?
Heb je in je router de port forwarding zo ingesteld dat poort 32400 verwijst naar IP xxx.xxx.xxx.xxx
Heb je die port ook in je firewall als toegestaan ingesteld?

Zo werkt het bij mij prima, al gebruik ik er niet een NAS voor maar m'n eigen PC.
Port Forwarding.JPG

Staat toegang op afstand aan in de Plex server?
Plex.JPG

Kan je er bij via https://www.plex.tv/ ?
Inloggen en dan Launch.
 
Laatst bewerkt:
@edmoor

Bedankt voor je tip, ik zag dat het bij mij op mijn Draytek als port triggering genoemd stond, buiten de port open zetten om.
Op het eerste zicht leek het nog niet te werken. Met een kleine restart werkte alles. Hartstikke bedankt :thumb:
 
Geniet er van. Het is erg leuk in gebruik :D
 
Ja klopt, heb het al een lange tijd intern met RSS feed en all werkt heerlijk, vooral met 20TB aan storage. Maar met unlimited 4G wil je gelijk ook buiten kunnen haha
 
En ik maar denken dat ik met 16TB veel had ;)
 
Haha, mijn 20TB is voor nu nog wel even overkill. Zit pas rond de 11TB vol
 
Wat verzamelen jullie dan met zulke cijfers?

Ik krijg geen 2 TB schijf vol, terwijl ik heel veel mail heb vanaf ca 1994...ca 30 GB.
Foto's, digitaal vanaf ca 2005, van voor die tijd wat scans, totaal ca 180 GB en nog ca 60 GB vakantie films (Canada & Nieuw Zeeland).
En uiteraard de iso's van Windows, linux en de systeemimages. En dat in quotro, 2 HD's in min systeem, een op de server intern en een extern.
Dus data die ik echt waren wil, netto: max 300 GB. + een aantal images van vnl SSD's, dus totaal ~600 GB.
Heb geen films en muziek verzameld. We kijken veel terug en ad hoc wat leuk is.
 
Ik ben een echte filmfreak. M'n favoriete films van Bluray staan ook allemaal in HD op m'n schijven.
Daar zit ook veel 3D bij en alles bij elkaar neemt dat best wat ruimte in beslag.
Het voordeel van het gebruik van Plex is dat ik er ook naar kan kijken als ik op een bungalowpark of hotelkamer ben.
Zonder er maar iets van mee te hoeven nemen. De thuiskopie blijft dus gewoon thuis :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan