• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba code uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
433
Hallo,
Ik heb een sheet die door een wijziging in cel "Y1" met de achterliggende vba code
Bij "1" naar rij 4, bij "2" naar rij 28, bij "3" naar rij 48, enz......... gaat
Nu is mijn vraag kan deze code uitgebreid worden als erin cel "Y2" een wijziging gebeurt.
Bij "1" naar rij 532, bij "2" naar rij 556, bij "3" naar rij 580, enz........gaat

Zie bijlage

Grtjs.
Armand
 

Bijlagen

  • Vraag Helpmij.xlsb
    73,9 KB · Weergaven: 25
Vervang je bestaande code eens door dit:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Intersect(Target, Range("Y1:Y2")) Is Nothing Or Target.Count <> 1 Or Not IsNumeric(Target.Value) Then Exit Sub
    If Target.Value > 0 Then
        Select Case Target.Address(0, 0)
            Case "Y1":  Application.Goto Cells(-8 + Int(Target.Value) * 12, 1), True
            Case "Y2":  Application.Goto Cells(508 + Int(Target.Value) * 12, 1), True
        End Select
    End If
End Sub

Evt. 12 wijzigen in 24 als dat is wat je wilt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ed,

Bedankt. Werkt perfect.
Ik heb Uw eerste voorstel gebruikt (denk dat je nog een aanpassing hebt gedaan)
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Intersect(Target, Range("Y1:Y2")) Is Nothing Or Target.Count <> 1 Or Not IsNumeric(Target.Value) Then Exit Sub
    If Target.Value > 0 Then
        Select Case Target.Address(0, 0)
            Case "Y1":  Application.Goto Cells(Int(Target.Value) * 24 - 20, 1), True
            Case "Y2":  Application.Goto Cells(508 + Int(Target.Value) * 24, 1), True
        End Select
    End If
    Range("Y1").Select
End Sub
Grtjs.
Armand
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan