Excel 2003 werkblad opslaan als PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloemenman

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2012
Berichten
118
Bekijk bijlage PDF opslaan.xls

Hallo allemaal,

Ik heb veel hulp gekregen van Edmoor, maar omdat het hier om Excel en Outlook 2003 betreft ben ik geadviseerd om de vraag opnieuw op het forum te zetten.

In de bijlage een bestand waar een knop in zit om een pdf te mailen naar een emailadres uit het werkblad. De code om het bestand als PDF op te slaan werkt niet in 2003. Kan iemand mij helpen deze code aan te passen?
 
Dat kan volgens mij alleen via een kleine omweg. Download bv Pdfcreator en dan de volgende code om er een pdf van te maken.

Code:
Sub VenA()
  c00 = ActivePrinter
  ActivePrinter = "PDFCreator on Ne06:"
  ActiveSheet.PrintOut
  ActivePrinter = c00
End Sub

Het stukje ' on Ne06:' zal je waarschijnlijk moeten aanpassen.
 
Dat kan volgens mij alleen via een kleine omweg. Download bv Pdfcreator en dan de volgende code om er een pdf van te maken.

Code:
Sub VenA()
  c00 = ActivePrinter
  ActivePrinter = "PDFCreator on Ne06:"
  ActiveSheet.PrintOut
  ActivePrinter = c00
End Sub

Het stukje ' on Ne06:' zal je waarschijnlijk moeten aanpassen.

Hallo VenA,

bedankt dat je me wilt helpen.
Weet je ook welke code ik moet gebruiken om het PDF automatisch in een vaste map op te slaan?
 
Het quoten is niet nodig.

In welke map je het kan opslaan zal je waarschijnlijk in PDFCreator moeten instellen. Je kan voor dit soort vragen ook eens Google gebruiken. Of je Excelversie eens upgraden naar eentje die wel een beetje bij de tijd is. Oudere versies van voor XL-2017 worden door bijna niemand meer gebruikt. Om daar dus nog rekening mee te houden lijkt mij niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan