Ethisch Hacker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker6666

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2015
Berichten
21
Dag iedereen,

Ik wist niet juist waar ik dit bericht moest plaatsen omdat dit een aparte vraag is.

Mijn vraag is als volgt: Welke cursussen/opleidingen moet ik volgen om de titel "Ethisch Hacker" te halen? Waar moet ik mee beginnen en wat moet ik zeker kennen? (de logica heb ik al)

Gebruiker6666
 
Alles wat maar met beveiliging van netwerken, servers en website ontwerp te maken heeft.
 
Op het Internet zijn toch wel verschillende cursussen voor hacken te volgen. Het begrip ethische hacker is niet beschermd, dus net als Makelaar kan iedereen zich zo noemen die denkt genoeg kennis en ervaring te hebben. Ethische Hacker is nooit een excuus achteraf omdat het niet uitmaakt waarom je verboden dingen doet. Als je toestemming vraagt, om bijvoorbeeld systemen binnen te dringen en zwakheden aan het licht te brengen, ben je per definitie Ethisch Hacker.

Lijkt het je leuk om te onderzoeken hoe webpagina's gebruikt worden en reclame het meeste effect heeft of beter ingezet zou kunnen worden dan ben je Online Marketeer. Middels Hackathons wordt tijdelijk personeel gevraagd om gezamenlijk oplossingen voor business cases te verzinnen. Daarvoor moet je software ontwerper of programmeur zijn.
 
Mensen die hacker worden beginnen daar volgens mij al heel jong erin en daardoor krijgen ze bepaalde contacten en komen in de scene terecht...
Dat leer je niet even met een cursusje.... het is net als jong met voetballen beginnen, zulke voetbal toppers hebben ontzettend veel voetbal uren op straat, veldjes, tegen muren staan te oefenen...
Ik denk dat het met hacken ook zo gaat, je moet zoveel leren eer je ergens komt.

Maar vertel me vooral als het anders is, dit is puur mijn perceptie omdat ik zelf ook alleen maar wat betere geworden ben door het redelijk veel te doen. Een cursusje kan helpen maar is vaak te kort, je moet echt met het materiaal aan de slag en dat kost tijd.... Toen de computer in de jaren 80 begon als pc had ik al andere keuzes gemaakt, heb nog wel met een van de eerste Apple's stralingsverval metingen gedaan op het natuurkunde practicum op de UU. Het begrip hacken bestond toen imho nog niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan